باید و نباید های میان وعده ‌سالم سه تا شش ساله‌ها

۵ میان وعده‌ی محبوب برای سه تا شش ساله‌ها

آیا به دنبال میان‌وعده‌های سالم و خوشمزه برای کودک خود می‌گردید؟ گاهی پدر و مادرهای جوان برای کودکان بدغذا نگرانی‌های مختلفی را تجربه می‌کنند. کودکانی که از خوردن غذاهای اصلی امتناع می‌کنند و فقط به خوردن هله‌هوله‌ها بسنده می‌کنند. در این مقاله به باید و نبایدهای یک میان‌وعده‌های سالم و معرفی ۵ نمونه از بهترین‌ میان‌وعده‌ها می‌پردازیم.

  • چه زمان باید به کودک میان‌وعده بدهیم؟

توصیه آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی آمریکا این است که کودکان باید در طول شبانه‌روز سه وعده غذایی و یک تا دو میان‌وعده داشته باشند. میان‌وعده‌ها می‌توانند یک تا دو ساعت بعد از غذای اصلی باشند و یا یک تا دو ساعت قبل از غذای اصلی. ساختار غذایی کودکان بسیار مهم است. بایستی کودکان را از خوردن هله‌هوله‌ها و خوردن چندین میان‌وعده یا پرخوری، پرهیز دهیم زیرا یکی از دلایلی که کودکان نسبت به خوردن غذاها تمایلی نشان نمی‌دهند، همین مساله است.

  • چگونه برای کودک خود یک میان‌وعده سالم محیا کنیم؟

میوه‌ و سبزیجات تازه که شسته شده و در یخچال قرار می‌گیرند، به همراه آجیلِ شیرین از جمله بهترین میان‌وعده‌ها به شمار می‌روند. برای اینکه بدن کودکان را از چربی‌ و پروتئین‌های سالم بی‌بهره نگذاریم، انواع کره‌های آجیلی مانند کره بادام‌زمینی و یا انواع مغزهای شیرین مانند گردو، پسته و بادام از بهترین انتخا‌ب‌ها هستند.

  • توصیه‌ی متخصصان چیست؟

توصیه برخی متخصصان این است که میان‌وعده‌ها را خیلی زود وارد برنامه غذایی کودکان کنیم و حتما از انواع مواد غذایی در تهیه آنها استفاده کنیم زیرا میان‌وعده‌ها می‌توانند بخش مهمی از رژیم غذایی هر کودک را تشکیل می‌دهند. میان‌وعده‌هایی که دارای پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم و قند و شکر کنترل شده باشند، از بهترین ‌انتخاب‌ها به شمار می‌روند. میان‌وعده‌هایی حامل این مواد، می‌توانند کودک شما را راضی و سیر نگه دارند و آنها را از پرخوری‌های خطرناک و ناسالم برحذر دارند.

  • ۵ میان وعده‌ی محبوب برای کودکان سه تا شش ساله

۱-میوه‌ها و سبزیجات

۲-شکلات با میزان قند پایین

۳-ماستِ میوه‌ای

۴-آجیلِ شیرین

۵-نان سبوس و انواع کره آجیلی

۶-ذرت (بوشار) با روغن و نمکِ کم

۷-شیر سویا

۸-انواع آب میوه‌ها مانند (آب سیب، هویج، پرتقال) یا پوره‌های میوه‌ای مانند (موز، سیب، طالبی)

ترجمه و گرداوری: مهرنوش خالقی

منابع:

https://www.sarahgoldrd.com/

www.verywellfamily.com

 

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=10619
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.