۲ بازی‌‌ ارزان قیمت برای بیرون از خانه

با گرم شدن هوا و کاهش خطر انتشار ویروس، بسیاری از کودکان دوست دارند بازی در فضای آزاد را امتحان کنند. با توجه به چالش‌های اقتصادی که اغلب با آنها درگیر هستیم، لازم است بچه‌ها را با شیوه‌های به صرفه و در دسترس آشنا کنیم تا آنها نیز بتوانند راحت‌تر شرایط بازی را برای خود فراهم کنند. بازی‌هایی که در عین راحتی، در دسترس و ارزان باشند و موجب پرورش توانایی‌ها و مهارت‌های جسمانی کودکان شوند. همچنین فرصت بودن در فضای آزاد و طبیعت را در اختیار کودکان قرار دهند. در این جا دو نمونه از این بازی‌ها را معرفی می‌کنیم.

۱-پیدا کردن راه از روی ماز

ماز به مجموعه‌ای از مسیرهای پر پیچ و خم گفته می‌شود که برای رسیدن به یک هدف باید از آنها عبور کنیم. با تکه‌ای گچ روی زمین یک ماز ترسیم کنید تا کودکان بتوانند از روی آن عبور کنند. می‌توانیم برای مقصد و مبدا از یک اسباب‌بازی یا شکل خاص استفاده کنیم. مانند تصویر زیر.

             

۲-بازی با شن و خاک

برای این بازی فقط کافی‌ است در محوطه حیاط خانه یا پارک، قسمتی از خاک را بررسی کنیم تا آلودگی خاصی وجود نداشته باشد. اگر به شن و ماسه هم دسترسی داشته باشیم، گزینه خوبی است. برای بازی می‌توانیم چند کاسه، قاشق و لیوان پلاستیکی در اختیار کودک قرار دهیم تا بتواند بازی خود را شروع کند. این بازی دارای فرایندهای شناختی و حسی بسیار خوبی است و فرصت کشف و کنجکاوی را در اختیار کودک قرار می‌دهد.

مهرنوش خالقی

 

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=11298
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.