دو بازی حرکتی برای تقویت دست‌های کودکان سه ساله

شما می‌دانید که کودکان سه‌ساله نیاز دارند تا توانایی‌های انگشت‌ و مچ دست‌ها را هرچه بیشتر افزایش دهند؟ از آنجایی‌که کودک نیاز دارد با دست‌هایش کارهای مختلفی را به طور کاملاً مستقل انجام دهد، ما می‌توانیم در قالب انواع بازی‌ها به پیشرفت توانایی‌های دست و انگشت‌های کودک کمک کنیم. برای این منظور در اینجا دو بازی را معرفی می‌کنیم.

  • بازی بادکنک و راکت : برای این بازی به یک بشقاب یک‌بار مصرف به عنوان راکت و یک بادکنک نیاز داریم. بادکنک را باد کنید و از کودک بخواهید با بشقاب یک‌بار مصرف به عنوان راکت، به بادکنک ضربه بزند. می‌توانید از یک حلقه هولاهوپ به عنوان دروازه استفاده کنید و از کودک بخواهید تا به بادکنک طوری ضربه بزند که از حلقه عبور کند.
  • ماهیگیری با انبر : برای این بازی به یک انبر مخصوص سالاد یا یخ، نیاز داریم. داخل دو لیوان بزرگ آب بریزید و چند قطعه اسباب‌بازی کوچک داخل آنها  به کودک بدیم. چند اسباب بازی کوچک داخل یک شیشه پر از آب بریزید. سپس از کودک بخواهید با استفاده از انبر قطعات اسباب‌بازی را از داخل شیشه بیرون آورد و در داخل یک شیشه دیگر بریزد. این بازی به تقویت هماهنگی چشم و دست کودک می‌افزاید.

       مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=9597
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.