تقویت مهارت‌های حرکتی پرچالش با بازی کودک دو ساله

کودکان دو ساله نیاز دارند برخی مهارت‌های حرکتی سخت‌تر را تمرین کنند. مهارت‌هایی که بدن آنها را برای چالش‌های مهم‌تری آماده می‌کند. کودکان دو ساله باید آماده باشند تا خود را از فضاهای تنگ و کوچک بیرون بکشند. آنها در سنی هستند که ممکن است به هرجایی سرک بکشند. پس باید یاد بگیرند چگونه از فضاهای مختلف بیرون بیاند و یا به داخل آنها بروند. باید یاد بگیرند چطور از یک غریبه‌ی خطرناک فرار کنند و پنهان شوند. به این منظور در اینجا بازی‌هایی برای تقویت مهارت‌های حرکتی پرچالش معرفی شده است.

  • بازی رد شدن از تونل: برای این بازی می‌توانید تونل‌های پارچه‌ای یا پلاستیکی موجود در زمین‌های بازی استفاده کنید. کودکان دو ساله به خوبی می‌توانند از تونل‌ عبور کنند. این بازی عضلات دست و پای آنها را قوی‌تر می‌کند. شما می‌توانید در خانه هم تونل درست کنید. با قرار دادن چند صندلی در کنار یکدیگر، از کودک بخواهید از زیر آنها عبور کند.

 

  • بازی قایم موشک: این بازی قدیمی و مهم که تقریبا تمام والدین امروزی آن را می‌دانند، موجب می‌شود کودک با فضاهای جدیدی برای پنهان شدن آشنا شود. شما می‌توانید در قالب این بازی به کودک خود بیاموزید، چگونه در نقاط امن پنهان شود و در مواقع ضروری یا وقوع حوادث مختلف، از این شیوه استفاده کند.

            گرداوری : مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=3892
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.