دو بازی برای تقویت عضلات زانو و ران‌های کودک سه ساله

کودک سه ساله به حدی رشد کرده که می‌تواند از پله‌ها بالا و پایین برود و سوار سه‌چرخه شود. پس او باید از مهارت‌های حرکتی زیادی برخوردار شده باشد. مساله دیگر این است که کودک سه ساله انرژی زیادی دارد و برای تخلیه انرژی خود نیاز دارد تا انواع بازی‌ها را امتحان کند، بالا و پایین بپرد و تجربه‌های جدیدی به‌دست بیاورد. اما در این بین، کودک نیاز دارد تا کمی حرکات بدنی خود را شکل دهد و بتواند کارهای ظریف‌ و دقیق‌تر را نیز انجام دهد. برخی کودکان حتی تا سنین پنج‌سالگی نمی‌توانند حرکات ظریفی مثل نوک پنجه راه رفتن یا روی جدول خیابان راه رفتن را انجام دهند. برای اینکه بتوانید مهارت‌های حرکتی ظریف‌تر در کودکان را افزایش دهید، بازی‌های مختلفی وجود دارند. بازی‌هایی که اغلب تعادل و استقامت را در کودکان افزایش می‌دهند. در اینجا دو نمونه از آنها را معرفی می‌کنیم.

  • بازی فرار بادکنک: برای این بازی به یک بادکنک نسبتا بزرگ نیاز دارید. بادکنک را میان زانوهای کودک قرار دهید و از او بخواهید همراه آن راه برود و برای مثال، راه رفتنِ یک خرسِ بزرگ را تقلید کند. کودکان از تقلید بسیار لذت می‌برند. شما می‌توانید این بازی را با یک موسیقی ریتمیک یا صداهایی از جنگل همراه کنید.
  • بازی پریدن با کیسه: برای این بازی به یک روبالشتی نیاز دارید. از کودک بخواهید هر دو پای خود را داخل کیسه کند و بایستد. سپس در حالی‌که با دست هر دو طرف روبالشتی را نگه داشته است، مسیر کوتاهی را مانند خرگوش بپرد. این بازی موجب تقویت عضلات زانو و ران‌ها می‌شود.

            گرداوری : مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=3929
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.