دو بازی هدفمند برای یک ساله‌ها

آیا دوست دارید با ساده‌ترین وسایل، بازی‌‌های خلاقانه و هوشمندانه‌ای برای کودک یک‌ساله خود مهیا کنید؟ این فرصت برای همه پدر و مادرها و با هر امکاناتی وجود دارد. بازی‌های که بتوانند حواس پنج‌گانه کودکان را تحریک کنند، به آنها کمک می‌کنند تا هماهنگی و یک‌پارچگی حسی خوبی کسب کنند. در این مطلب دو بازی هدفمند که به یکپارچگی حسی کودکان کمک می‌کند را معرفی می‌کنیم.

 

  • بازی کیسه‌ها و جایزه‌ها: برای این بازی چند کیسه تهیه کنید. کیسه‌هایی که درون آنها پیدا نباشد. سپس داخل یکی از آنها یک اسباب‌بازی قرار دهید. در همه‌ی کیسه‌ها را ببندید. از کودک بخواهید کیسه‌ها را لمس و جایزه یا همان اسباب‌بازی پنهان شده را پیدا کند. این بازی به تحریک حس لامسه کودک کمک زیادی می‌کند. می‌توانید روی کیسه‌ها را با نوکِ خودکار، دون‌دون کنید تا یک سطح ضبر روی کیسه‌ها بسازید و حس لامسه کودک را بیشتر تحریک کنید.
  • بازی کیسه‌های حس لامسه: برای این بازی به چند کیسه نایلونی نیاز دارید. کیسه‌هایی که درون آنها پیدا نباشد. سپس داخل هر یک یک بافت متفاوت قرار دهید. مثلاً در یکی،‌ پنبه در یکی اسکاچ قرار دهید. از کودک بخواهید دستش را داخل کیسه‌ها ببرد و آنها را لمس کند.

نویسنده: مهرنوش خالقی

 

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=9407
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.