بازی‌های حرکتی برای کودکان یک ساله با بادکنک

کودکان یک ساله تغییرات جدید حرکتی را از سر می‌گذراند. چهار دست و پا راه رفتن و گرفتن پایه میز و صندلی‌ها. آنها کم‌کم می‌ایستند و برای قدم برداشتن آماده می‌شوند. برای آماده‌کردن بدن کودک، بازی‌‌های حرکتی مختلفی وجود دارند. شما می‌توانید با انجام این بازی‌ها، کودک خود را از نظر بدنی و حرکتی حمایت کنید.

  • بادکنک بازی برای تقویت عضلات بالاتنه: کودکان یک ساله باید تعادل خوبی در بالاتنه خود داشته باشند تا بتوانند بالاتنه را روی کمر و پاها محکم‌تر حفظ کنند. برای این بازی شما می‌توانید یک یا چند بادکنک کوچک را از سقف آویزان کنید. کودک را بر روی زمین بنشانید. ارتفاع نخ بادکنک‌ها را طوری تنظیم کنید که وقتی کودک در حالت نشسته دستهایش را بالا می‌برد، بتواند با نوک انگشتانش به آنها ضربه بزند. این بازی موجب می‌شود کودک برای ضربه زدن به بادکنک، عضلات دست‌ و بازوها و بالاتنه را حرکت دهد و به‌ تدریج بالاتنه را تقویت کند. می‌توانید ارتفاع بادکنک را بالاتر ببرید تا هنگامی که کودک با کمک یک تکیه‌گاه می‌ایستد، با آن ضربه بزند.
  • شوت زنی به بادکنک معلق: برای این بازی یک یا چند بادکنک را با نخ از سقف آویزان کنید. سپس زیر بغل کودک را بگیرید و کمی خم شوید. سپس کودک را معلق در هوا جلو و عقب ببرید تا با پا، به بادکنک‌های معلق ضربه بزند. این بازی موجب تقویت عضلات پاها می‌شود. اجازه دهید کودک تا می‌تواند با قدرت شوت بزند.

             گرداوردی : مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=3849
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.