تقویت عضلانی با بازی‌های حرکتی کودکان شش تا دوازده ماهه

بازی‌های حرکتی موجب تقویت و تحریک حس لامسه و عضلات کودکان می‌شود. کودکان برای اینکه رشد حرکتی سالم و صحیحی داشته باشند نیاز دارند در قالب بازی، قوای حرکتی خود را افزایش دهند. البته آگاهی داشتن در این زمینه برای والدین بسیار ضروری است. به خصوص در جوامع امروزی که کودکان در محیط‌های کوچک‌ و بسته‌تر رشد می‌کنند، لازم است والدین با کودکان خود بازی‌های حرکتی بیشتری را تمرین کنند و از آن غفلت نکنند.

 

  • ماساژ بازی با توپ: برای این بازی نیاز به یک توپ کوچک و نرم دارید. مانند توپ‌های پیلاتس. این توپ‌ها نرم و سبک هستند و برای تمرینات ورزشی استفاده می‌شوند. برای این بازی کودک را روی تشک نرم بخوابانید و به آرامی توپ را روی بدن او راه ببرید. نواحی شکم، دستها و پاها را پوشش دهید. سپس کودک را به روی شکم بخوابانید و بر روی کمر و کتف پاها، توپ را حرکت دهید. این حرکات را به آرامی و با کمی فشار بر روی توپ انجام دهید. می‌توانید این حرکات را با موسیقی همراه کنید و از ریتم‌های موسیقی برای ضربه‌ زدن به توپ، هنگام ماساژ کودک نیز استفاده کنید. این بازی به خوبی موجب تقویت حس لامسه و عضلات کودک شما می‌شود. هرقدر حواس پنج‌گانه کودک را بیشتر تحریک کنید، کودک شما از رشد بهتری بهرمند می‌شود.

 

  •  بازی طاق بادکنک‌ها: تعدادی بادکنک رنگارنگ را به اندازه یک پرتقال بزرگ باد کنید و آنها را زیر یک میز، با نخ آویزان کنید.کودک شش تا دوازده ماهه می‌تواند چهار دست و پا حرکت کند و به این طاقِ بادکنکی برسد و سپس با دست‌های خود شروع به ضربه زدن به بادکنک‌ها کند. این بازی موجب تقویت عضلات مچ‌ دست، عضلات شکمی و کمر می‌شود. شما می‌توانید در پشت بادکنک‌ها قرار بگیرید و در واکنش به ضربه‌های کودک، به بادکنک‌ها ضربه بزنید.

           گرداوری : مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=3755
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.