ابراز احساسات نوزاد از چند ماهی شروع می‌شود؟

نوزاد سه ماهه می‌تواند حالات مختلف چهره شما را درک کند. اگر به آنها لبخند بزنید، در پاسخ به شما می‌خندند. آنها درمی‌یابند که وقتی گریه می‌کنند‌، چه کسی به سمت آنها می‌آید و نیازهای‌شان را برآورده می‌کند. اما نوزاد سه ماهه هنوز درک نمی‌کند که شما فردی جدا از او هستید. آنها هنوز نمی‌توانند وجود مستقل خود را در دنیا درک کنند.

نوزادان حدود هفت ماهگی کم‌کم می‌فهمند که شما از آنها جدا هستید. یعنی هر یک به صورت جداگانه، فردی هستید که در این دنیا وجود دارید. وقتی شما نیازهای آنها را برآورده می‌کنید، نوزادان کم‌کم می‌فهمند که در امنیت و راحتی هستند و دنیایی که به آن آمده‌اند ایمن و قابل‌پیش‌بینی است.

نوزادان بین سه تا شش ماهگی یاد می‌گیرند که ارتباط‌ ها باارزش و برای آنها خوشایند هستند. وقتی نوزادان می‌خندند، از سوی مادر یا مراقبین اصلی بازخوردهای خوبی می‌گیرند. این مساله آنها را خوشحال می‌کند و ممکن است هرچه بیشتر شما را همراهی کنند.

در این دوران شما به خوبی می‌توانید با نوزاد خود حرف بزنید. او به شما نگاه می‌کند و واکنش نشان می‌دهد. با خنده‌های شما می‌خندد و یا به چهره هیجان‌زده شما واکنش نشان می‌دهد. با دست و پاهای خود نیز شروع به ابراز احساسات می‌کند. یعنی برای ابراز هیجانی خود از دست و پاهایش کمک می‌گیرد.

در واقع آنها به راحتی تحریک می‌شوند. پس مراقب باشید زیرا اگر بیش از حد هیجان‌زده شوند ممکن است به گریه بیافتند و باید آنها را آرام کنید. نوزادان چهارماهه زیاد می‌خندند. با صدای بلند جیغ می‌کشند و به اتفاقات خوشایندشان می‌خندند. با کوبیدن پاهای خود به یکدیگر نیز، لذت و شادی‌شان را نشان می‌دهند. همچنین نسبت به برخی اتفاقاتی که در اطراف‌شان می‌افتد هیجان‌زده می‌شوند و از برخی افراد خوششان می‌آید. آنها به خوبی نشان می‌دهند که از برخی کارها لذت می‌برند. مانند حمام رفتن، آب‌بازی کردن یا بازی کردن جلوی آینه.

ترجمه و گردآوری: مهرنوش خالقی

 

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=3367
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.