دو بازی برای رشد سیستم حسی-حرکتی شش ماهه‌ها

آیا برای نوزاد زیر یک سال خود بازی‌های مختلف می‌شناسید؟ نوزادان به محض تولد، وارد جهانی از تجربیات حسی می‌شوند. اگرچه از نظر حرکتی هنوز آنقدر رشد نکرده‌اند که از ما مستقل شوند، اما برای کمک به رشد سیستم حسی و حرکتی نوزادان می‌توانیم از بازی‌ها و فعالیت‌های بسیار مفیدی بهرمند شویم. در اینجا سه نمونه از بازی‌هایی که برای نوزادان حدودا شش ماهه مناسب هستند را معرفی می‌کنیم. برای این بازی‌ها نیاز است که نوزادان حداقل به توانایی نشستن نائل آمده باشند.

۱-کَندن بادکنک‌ها

برای این بازی به تعدادی بادکنک کوچک و کم‌باد در رنگ‌های مختلف و چسب کاغذی نیاز داریم. ابتدا بادکنک‌‌ها را به اندازه یک پرتغال باد کنید و سپس با یک تکه چسب کاغذی به دیوار بچسبانیم. نوزاد را روبروی بادکنک‌ها قرار دهیم تا آنها از دیوار جدا کند. این بازی همزمان کودک را به حرکت و تحریک حس بینایی و لامسه فرا می‌خواند.

۲-بادکنک‌های معلق

این بازی نیز شکل دیگری از بازی شماره ۱ است. برای این بازی هم لازم است تعدادی بادکنک‌های کم‌باد در رنگ‌های مختلف را با نخ کاموایی، از لبه میز، آویزان کنیم تا کودک آنها را بگیرد. مطابق با تصویر زیر. این بازی همزمان حواس و قوای حرکتی نوزاد را فعال می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=11201
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.