دو بازی برای تقویت هماهنگی حرکتی کودکان شش ساله

آیا به دنبال راهی برای افزایش هماهنگی حرکتی کودک خود هستید؟ آیا فکر می‌کنید کودک شما در عملکردهای جسمانی، سرعت و هماهنگی لازم را ندارند؟ کودکان بایستی علاوه بر تقویت جسمانی خود، از هماهنگی حرکتی نیز برخوردار شوند. برخی بازی‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا در این مسیر پیشرفت کنند.

  • بازی توپ و تور با کله

برای این بازی به یک جوراب بلند و کش‌دار زنانه نیاز دارید. یک عدد توپ پنبه‌ای یا یک پرتقال داخل جوراب بیاندازید و آن را به کودک بدهید. از کودک بخواهید جوراب را روی سر و پیشانی خود بکشد. سپس تعدادی لیوان کاغذی یا توپ‌های سبک و پلاستیکی روی زمین بچینید. از کودک بخواهید با انتهای جوراب که محتوی توپ یا پرتقال است، به لیوان‌ها یا توپ‌های پلاستیکی ضربه بزند. می‌توانید این بازی را به صورت گروهی و یا در دورهمی‌های کودکان پیشنهاد دهید. این بازی هماهنگی حرکتی کودکان را تقویت می‌کند و نیازمند تمرکز و تعادل است. اگر متوجه شدید که این بازی برای کودک سخت است، از ادامه بازی صرف نظر کنید. می‌توانید طول جوراب را با گره زدن، کوتاه‌تر کنید تا کودک راحت‌تر این کار را انجام دهد.

  • بازی توپ و تور با کمر

مانند بازی قبل، این‌بار جوراب را به دورِ کمر کودک متصل کنید و از او بخواهید به لیوان‌ها یا توپ‌های سبک ضربه بزند. در این مدل از بازی، کودک عضلات میانی بدن خود را درگیر بازی می‌کند و می‌تواند به هماهنگی حرکتی بدن خود بیافزاید.

 گرداوری: مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=10082
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.