۲ ایده کاردستی برای پنج تا شش ساله

آیا کودکان شما ایده‌ای برای بازی کردن ندارند و یا بیش‌ازحد به بازی‌های مجازی می‌پردازند؟ اگر با چنین مساله‌ای روبرو هستید، زمان آن رسیده تا کودکان خود را به ساخت کاردستی‌های خلاقانه دعوت کنید. کودکان با ساخت و ساز احساس خودکارامدی می‌کنند. پس این دو ایده خلاقانه را از دست ندهید.

  • کاردستی گل‌های قاب شده

برای این بازی از کودک بخواهید تا مقداری برگ و ساقه و گل بچیند. سپس با کمک یکدیگر و مقداری چسب پهنِ شیشه‌ای و مقوا، یک قاب گلِ زیبا بسازید. به جای چسب شیشه‌ای پهن می‌توانید از سلفون‌های چسب‌دار شیشه‌ای که در لوازم‌التحریرهای تخصصی موجودند، این کاردستی زیبا را بسازید. ابتدا چسب‌ را باز کنید و یک کادر حدودا ۲۰ در ۲۰ را بسازید. گیاهانی که کودک جمع‌آوری کرده است را روی آن بچسبانید. دورِ این کادر را می‌توانید با یک حاشیه مقوایی و به رنگ دلخواه بپوشانید. سپس پشت کار را با مابقی چسب‌ شیشه‌ای بپوشانید. می‌توانید پشت کار را با مقوای سفید یا مشکی نیز ببندید. همچنین می‌توان بدون پوشاندن پشتِ کار، آن را روی پنجره اتاق کودک چسباند.

  • پرنسس‌هایی از دستمال کاغذی

برای این کاردستی فقط به مقداری دستمال کاغذی و چسب چوب نیاز دارید. می‌توانید برای لباس‌های پرنسس، از دستمال‌ سفره‌های طرح‌دار کاغذی استفاده کنید. مقداری چسب‌چوب را با آب رقیق کنید و چند تکه دستمال کاغذی را با چسب‌چوب به صورت فتیله‌ای بلند بپیچید. به طوری که بتوانید آنها را به صورت صلیب روی هم قرار دهید و دست و پای پرنسس را بسازید. برای اینکه پای دیگر پرنسس را بسازید، یک فتیله‌ی دیگر درست کنید و به محل تقاطع صلیب متصل کنید. برای قسمت سرِ پرنسس، مقداری فتیله را گرِد کنید و دست و پاها را به هر شکلی که می‌خواهید شکل بگیرند، فرم دهید. سپس در جایی بگذارید تا به همان شکل خشک شوند. در مرحله بعدی، از دستمال‌سفره‌های کاغذی یا رنگی استفاده کنید و لباس و دامن پرنسس را بسازید و به دور بدنی که ساخته‌اید قرار دهید.

گرداوری: مهرنوش خالقی

 

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=10084
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.