کرونا و ۵ عامل حفظ سلامت کودکان هنگام بازی بیرون از خانه

آیا فکر می‌کنید در دوران کرونا بازی کودکان بیرون از خانه موجب به خطر افتادن سلامتی آنهاست؟ آیا به دنبال عوامل حفظ ایمنی بازی کودکان خود هستید؟ در دوران کرونا، حفظ سلامتی کودکان به‌خصوص در زمان بازی بیرون از خانه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مطلب به این موارد ایمنی اشاره می‌کنیم.

  • تعداد افراد

لازم است همیشه به تعداد افراد و بچه‌هایی که در کنار فرزندتان قرار می‌گیرند، توجه کنید. به خاطر داشته باشید هرقدر تعداد این افراد و کودکان بیشتر باشد، خطر انتقال‌های ویروسی نیز افزایش می‌یابد. بنابراین تعداد کودکان را همیشه تحت کنترل داشته باشید و از تجمع بیش‌ازحد آنها جلوگیری کنید. می‌توان بچه‌ها را به چند گروه تقسیم کرد و تعداد افراد را در گروه‌های کوچک‌تری مدیریت کرد.

  • حفظ فاصله اجتماعی

یکی دیگر از عوامل حفظ سلامت کودکان در دوران کرونا، توجه به رعایت فاصله اجتماعی است. لازم است هرگاه کودکان برای بازی در فضای بیرون از خانه جمع می‌شوند، در فاصله اجتماعی مطمعن قرار گیرند. کودکان به راحتی از رفتار والدین خود می‌آموزند که فاصله اجتماعی را رعایت کنند و تا حد امکان از بغل کردن، کشتی‌ گرفتن و یا دیگر بازی‌های تن‌به‌تن دوری کنند. اگرچه نظارت والدین در این موارد ضروری است.

  • رعایت موارد بهداشتی

کودکان بالاتر از دو سال لازم است در تعاملات اجتماعی خود مانند بازی کردن از ماسک استفاده کنند. ماسک‌های سایز صورت کودکان برای استفاده آنها مناسب‌تر است. علاوه‌براین، شستن دست‌ها و صورت، محافظت از بینی و دهان هنگام سرفه و عطسه.

  • مدیریت مدت زمان بازی بیرون از خانه

لازم است مدت زمان تعاملات اجتماعی کودکان را مدیریت کینم. هرقدر این تماس‌های اجتماعی کمتر یا حداقل با رعایت همه موارد بهداشتی باشد، بهتر است و از سلامتی کودکان ما مراقبت می‌شود.

  • هر روز در جریان آمار کرونا باشید

برای اینکه از وضعیت کرونا در شهر خود باخبر باشیم، لازم است در جریان اخبار قرار بگیریم و در روزهای بسیار پرخطر، نکات مهم و بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم. به این ترتیب هوشمندانه‌تر می‌توانیم کودکان از خطرات احتمالی حفظ کنیم.

به‌طورکلی بازی‌های گروهی بیرون از خانه برای کودکان، ایمن‌تر است و کودکان به این شیوه می‌توانند ارتباطات اجتماعی خود را داشته باشند. مساله‌ای که شاید والدین را نگران کرده باشد، کم‌رنگ شدن ارتباطات اجتماعی کودکان است. در صورتی‌که با رعایت اصول بهداشتی، کودکان می‌توانند در فضای بیرون از خانه بازی کنند و ارتباطات اجتماعی خود را حفظ کنند.

ترجمه و گرداوری: مهرنوش خالقی

منبع:

www.verywellfamily.com

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=10022
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.