چه سنی هماهنگی بین دست، چشم و ذهن کودک کامل می‌شود؟

کودکان شش ساله از نظر جسمانی در سطح بالایی قرار دارند. به طوری که بسیاری از آنها می‌توانند رشته ورزشی دلخواه خود را انتخاب کنند و در آن پیشرفت کنند. آنها می‌توانند عضلات اصلی و بزرگ خود را به خوبی کنترل کنند، مثلا عضلات شکمی و ران‌ها. کودکان شش ساله در پشتک زدن، دویدن، پریدن و آویزان شدن ماهر شده‌اند. آنها بسیاری از شکل‌های مختلف بدنی را آموخته‌اند و از این نظر انرژی بالایی دارند.

در این مرحله براساس علاقه کودک شش ساله، می‌توانید او را به صورت تخصصی در یک رشته ورزشی خاص ثبت‌نام کنید. بسیاری از پسربچه‌ها به رشته‌های رزمی و یا ورزش‌های تیمی مانند فوتبال و بسکتبال علاقمند می‌شوند. اگر از راهنمایی‌های مفید و کارسازی بهره‌مند شوند می‌توانند آینده روشنی در رشته خود داشته باشند. اگرچه بسیاری از پسربچه‌ها هستند که ممکن است علاقمند به مهارت‌های هنری باشند. لازم به ذکر است بسیاری از کودکان از سن چهار یا پنج سالگی آمادگی ورزش کردن در یک رشته خاص را به‌دست می‌آورند.

کودکان شش ساله در نقاشی کردن نیز به پیشرفت‌هایی زیادی دست می‌یابند. مثلا آنها می‌توانند فیگورهایی با تمام جزییات نقاشی کنند. طراحی کنند و سطوح کار را سایه بزنند. آنها می‌توانند ترکیب رنگ‌ها را به‌خوبی بیاموزند و از این طریق رنگ‌های جدیدی بسازند. مثلا از ترکیب زرد و قرمز، به رنگ نارنجی می‌رسند. آنها می‌توانند نوشتن نام خود را نیز بیاموزند. این یک هماهنگی بسیار پیشرفته بین دست، چشم و ذهن کودک است.

دختربچه‌ها احتمالا دوست دارند مهارت‌های هنری را به‌صورت تخصصی شروع کنند. مثلا نواختن ساز، نقاشی کردن و یا کارهای دستی و تزیینی. این موارد شامل همه کودکان نمی‌شوند. چه بسیاری دختربچه‌هایی که علاقمند به دوچرخه‌سواری یا تیراندازی می شوند. والدین بایستی با پیروی از علاقه و انتخاب کودکان آنها را حمایت کنند تا از آموزش‌های لازم برای هر مهارتی که علاقمند هستند، بهره ببرند.

کودکان شش ساله در پوشیدن و تعویض لباس‌های خود ماهر شده‌اند. اگرچه ممکن است برخی از آنها هنوز با بستن بند کفش و دکمه‌های خود مشکلی داشته باشند. برای این‌که به آنها کمک کنید می‌توانید از صفحه‌های دکمه‌دار یا بند‌دار استفاده کنید تا آنها کاملا ماهر شوند.

ترجمه و گرداوری: مهرنوش خالقی

منبع:

http://www.healthlinkbc.ca/health-topics/ue5723

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=3599
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.