تحریک حواس پنجگانه با بازی نوزاد ۶ ماهه تا یک‌ساله 

توصیه‌ها: بهترین بازی‌ها برای نوزادان ۶ماهه تا یک‌ساله بازی‌هایی هستند که تا جای ممکن حواس پنجگانه آنها را تحریک می‌کنند. هنگام این نوع بازی‌ها مراقب کودکان باشید زیرا آنها دوست دارند بسیاری چیزها را به دست گرفته و به سمت دهان خود ببرند.

 

  • بازی با نور و موسیقی: برای این بازی به یک اتاق تاریک نیاز دارید. می‌توانید با تاریک شدن هوا نیز، چراغ را خاموش کنید و با چند نور رنگی یا چراغ قوه نورهای مختلفی را به کودک خود نشان دهید. این کار همراه با یک موسیقی آرامبخش و بی‌کلام، برای کودک بسیار جذاب‌تر است.
  • ماساژ: برای این کار کودک را به پشت روی یک تشک نرم بخوابانید. کف پاهای کودک را بگیرید. زانوهای او را خم کنید و به آرامی به داخل شکمش ببرید و دوباره برگردید. سپس بدون خم کردن زانو‌ها پاهای نوزاد خود را به بالا و پایین و چپ و راست ببرید. این حرکات را به آرامی و همراه موسیقی‌‌های ریتمیک انجام دهید.
  • بازی لامسه: چند ظرف کوچک از مواد مختلف تهیه کنید و در اختیار کودک بگذارید. مثلا یک ظرف حاوی ژله‌ رنگی، ظرفی حاوی آب و یا ماست با چند قطره رنگ خوراکی. اجازه دهید کودک به راحتی دست‌های خود را درون ظرف‌ها برده و آن‌ها را لمس و بازی کند.

             گردآوری: مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=3153
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.