دو بازی تحریک حسی یک ‌ساله‌ ها

شما هم دوست دارید با سرگرم‌ کردن کودک خود، قوای حسی و حرکتی او را افزایش دهید؟ برای این کار به وسایل ساده‌ای نیاز دارید و با اندکی حوصله و خلاقیت می‌توانید بهترین نتایج را به‌دست آورید. کودکان یک‌ساله نیاز دارند تا جای ممکن حواس پنج‌گانه خود را به واسطه‌ی بازی‌ها افزایش دهند.

  • بازی بادکنک‌های معلق

برای این بازی به تعدادی بادکنک کوچک نیاز دارید. بادکنک‌ها را به اندازه مشتِ خود باد کنید و در یک سبد قرار دهید. سپس یک صفحه سلفون چسب‌دار را به اندازه یک صفحه A2 برش داده و بر روی دیوار بچسبانید. سلفون‌های پشت‌چسب‌دار که برای مشبک‌ کردن پنجره‌های ‌ شیشه‌ یا پوشاندن سطح کابینت‌ها استفاده می‌شوند، در فروشگاه‌های تزیینات ساختمان یا لواز‌م‌التحریرهای تخصصی موجود هستند. می‌توانید حداقل ۱ متر از آنها خریداری کنید و برای این بازی، روی دیوار نصب کنید. به‌طوری که سطح چسب‌دار آن روبه کودک باشد و سطح صاف و بدون چسب آن، به سمت دیوار باشد. بعد سبد بادکنک‌ها را در اختیار کودک قرار دهید، تا بادکنک‌ها را روی آن بچسباند. در این بازی می‌توانید رنگ‌های بادکنک‌ها را نام ببرید تا کودک با آنها کم‌کم آشنا شود.

  • بازی دیوار یا صفحه‌ی حساس

برای این بازی یک قطعه مقوای جعبه‌ شیرینی انتخاب کنید. به اندازه یک مربع ۲۰ در ۲۰ برش دهید. سطح آن را به چند بخش تقسیم کنید و در هر قسمت مواد مختلفی با جنسیت‌های مختلف بچسبانید. مثلا در یک قسمت پَر، در یک قسمت پولک و غیره. سپس در اختیار کودک قرار دهید تا انواع بافت‌ها را با سر انگشتان خود لمس کند.

گرداوری: مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=10031
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.