با کودکان ۵ ساله نقاشی ‌های خلاقانه بکشید

اگر دوست دارید کودکان خود را در خانه مشغول نگه‌دارید و موجب سرگرمی آنها شوید می‌توانید عناصر و مواد مختلف را به کار بگیرید و هزینه‌ی کمی بابت آن پرداخت کنید.

بچه‌های ۵‌ساله‌ای که تجربه کار با مواد مختلف را بدست می‌آورند، می‌توانند در آینده بهتر ایده‌پردازی کنند. اینجا دو نوع نقاشی خلاق با مواد مختلف را معرفی می‌کنیم.

  • نقاشی ابروباد با خمیر ریش یا برف شادی: مقداری خمیر ریش یا برف شادی در یک دیس پلاستیکی بریزید. روی آن چند قطره رنگ‌های مختلف مایع بریزید. سپس یک مقوای سفید غیرروغنی روی آن قرار داده و زود بردارید. اثر رنگ‌ها روی مقوا مانند یک نقاشی ابروباد می‌شود. اجازه دهید کاغذ و رنگ‌ها خشک شوند. در پایان می‌توانید از کودک بخواهید تا شکل‌های جدیدی در میان رنگ‌ها پیدا کند.
  •  نقاشی با پودرهای رنگی: چند عدد زیپ کیپ بردارید و داخل هریک مقداری شکر یا نمک بریزید. داخل هر کیسه با قطره چکان، چند قطره رنگ بریزید. سپس درب کیسه‌ها را ببندید و خب وَرز دهید تا بلورهای نمک و شکر رنگ بگیرند. حالا این پودرهای رنگی را با یک کاغذ سفید و چسب مایع در اختیار کودک قرار دهید. کودک می‌تواند با هر طرحی که دوست دارد روی کاغذ چسب مایع بریزد و سپس روی چسبها پودر رنگی بپاشد. به این ترتیب طرحهایی با پودرهای رنگی روی کاغذ شکل می‌گیرند.

          مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=9624
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.