دو بازی خلاقانه با قالب ‌های یخی برای کودک دو ساله

آیا می‌دانید که تحریک حس لامسه کودکان زیر سه سال بسیار مهم و ضروری است. برای این کار بهتر است ما از عناصر مختلف برای بازی کودک استفاده کنیم. یخ می‌تواند برای بچه‌ها بسیار جذاب و موجب تحریک حس لامسه کودک شود. در این مطلب دو بازی خلاقانه که موجب تحریک حس لامسه، کنجکاوی، اکتشاف و خلاقیت بچه‌ها می‌شود را معرفی کرده‌ایم.

  • بازی نجات اسباب‌بازی‌ها : چند اسباب‌بازی کوچک را داخل یک ظرف آب بیندازید و سپس در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. حال از کودک بخواهید تا با ضربه زدن به بلوک یخی، اسباب‌بازی‌ها را از دل یخ بیرون بکشد.
  • بازی و نقاشی با یخ‌های رنگی : برای این بازی به قالب‌های یخ مکعبی که چند خانه  دارند،‌ نیاز داریم. داخل خانه‌ها را آب بریزید و چند قطره رنگ در هر خانه بریزید. سپس قالب را فریزر قرار دهید تا یخ بزند. می‌توانید داخل هریک از خانه‌های قالب، یک چوب بستنی قرار دهید تا همراه با آب رنگ‌ها، یخ بزند و پس از یخ زدن به عنوان دستگیره عمل کند. بعد از یخ بستن این آب رنگ‌ها، آن‌ها از قالب بیرون بیاورید و به کودک بدهید تا نقاشی بکشد. بهتر است مقوای مخصوص آبرنگ که مقاومت بیشتری دارد در اختیار کودک قرار دهید.

          مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=9600
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.