پیام تبریک اساتید و صاحب نظران برای افتتاح سایت تاشش

 

  • چرا استعداد درخشان داریم اما عواطف درخشان نه؟

  • دکتر عشایری
    عصب شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران

یکی از پژوهش‌های من در حیطه‌ی کودکان تا ۷ سال است. پژوهشی که به مساله‌ی تیزهوشان، فرهیختگان، استعدادهای درخشان و… می‌پردازد. آنچه برای من سوال ایجاد می‌کند این است که ما چرا عواطف درخشان نداریم؟ چرا ما انسان های تک ساحتی تربیت می کنیم؟ ما فوق تخصص تیزهوشی تربیت می‌کنیم که بمب اتمی برای هیروشیما درست می‌‌کند. او آدم خیلی باهوش اما بی‌اخلاقی است. ما باید انسان خردمند تربیت کنیم و لازمه‌اش تجربه‌ی شادی در کودکی و در خانه است. تربیت کودکی که موسیقی خوب را بشناسد. ارتباط با دیگران را یاد بگیرد. ارتباط کلامی را بداند. به قول هایدگر بچه‌ها باید بتوانند سوال کنند و استدلال پذیری و تفکر انتقادی را یاد بگیرد. تمام این اتفاقات و آموزش‌ها در خانه رخ می دهد و والدین باید راهی برای آموزش داشته باشند. به همین دلیل است که به سایت تاشش فقط نباید تبریک گفت بلکه باید به آن پاداش داد.

 

  • دوره کودکی را به رسمیت بشناسیم

  • دکتر یحیی قائدی
    عضو هیئت علمی دانشگاه و مروج فلسفه برای کودکان

برخی از مشکلاتی که کودکان به ویژه کودکان زیر شش سال با آن روبه رو می‌شوند، به نگرش بزرگسالان از جمله به رسمیت نشناختن دوره کودکی همچون دوره ای مستقل است. در نظر آوردن کودکی چون دوره‌ای برای آماده شدن برای بزرگسالی منبع بسیاری از مشکلات هم برای کودکان و هم برای والدین است. راه حل پیشنهادی؛ ما تعامل والدین با کودکانشان از راه گفتگو است و برنامه پیشنهادی ما فلسفه برای کودکان است.

 

ما در سایت تاشش، تلاش خواهیم کرد، هم والدین را با این رویکردها آشنا کنیم و هم امکان‌هایی برای کودکان فراهم کنیم که بتوانند با والدینشان تعامل مناسب‌تری انجام دهند.از کودکان، والدین و پژوهش‌گران، مهربانانه دعوت به عمل می‌آورم تا در این جنبش آگاه‌سازی ما را یاری کنند.

  • سایتی برای آموزش مهارت‌های مناسب والدین

  • دکتر میترا مولایی نژاد
    روانشناس بالینی و متخصص سلامت جنسی و باروری، مدرس دانشگاه

اینکه دنیا محلی امن است یا ناامن؟ دیگران قابل اعتمادند یا غیر‌قابل‌اعتماد و اینکه ما به اندازه کافی خوب هستیم یا باید از خودمان شرمسار باشیم؟ به مهارتهای والدین ما در نحوه ارتباط با ما، به‌ویژه در شش سال اول زندگی بستگی دارد. در واقع، والدبودن به دانشی تخصصی نیاز دارد که به راحتی قابل دسترس نیست و البته مستلزم آموزش مداوم و فراگیر است.کاملاً بر این باورم که والدین در این مسیر نباید تنها باشند.
راه اندازی سایت تاشش، قدمی است درخشان در این مسیر که امیدوارم به قوت و با پشتوانه علمی و حمایت مخاطبان در جهت این نیاز فوری، شروع شده و تداوم یابد.

 

  • تولید محتوای علمی و مناسب برای مخاطبان

  • دکتر سعادتی
    عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر هوش و استعداد

من امیدوارم و اطمینان دارم این سایت به دور از حاشیه‌ها که بسیاری از رسانه‌ها به آن مبتلا شدند، قطعاً مطالبی علمی برای ارتقای خانواده ارائه می‌کند. با شناختی که از تیم علمی و توان بالای نویسندگان دارم، توصیه می‌کنم خانواده‌ها مطالب این سایت را دنبال و استفاده کنند.
همه ما؛ از والدین و مربیان تا اساتید و پژوهشگران و سیاست‌گذاران نسبت به دوره بسیار مهم و طلایی شش سال نخست وظیفه داریم.

 

 

  • از پرورش فکری و اجتماعی کودکان غافلیم

  • دکتر مرتضی نظری
    دانش آموخته دکتری فلسفه تعلیم و تربیت

ما بدون آنکه بدانیم به انواع مسمومیت‌ها در تربیت کودک دچار هستیم اما به اندازه مسمومیت‌های غذایی کودکان حساسیت نشان نمی‌دهیم. خلاصه کردنِ زندگی کودکان زیر شش سال به نیازهای جسمی، غذایی و مراقبتی و غفلت از توجه به پرورش فکری و رشد زبانی، اجتماعی و عاطفی از این جمله‌اند.
آغاز به کار سایت «تاشش»، امیدبخش است چرا که بنا دارد جامعه و خانواده ها را متوجه همه ابعاد نیازهای کودکان کند.
و مهم‌تر اینکه دغدغه تولید محتوای درست، سالم و بالنده برای مادران و مربیان دارد.
با آرزوی موفقیت.

 

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=8352
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.