بازی با عناصر طبیعت برای کودکان پنج‌ساله

کودکان پنج‌ساله با بازی‌های خلاقانه و مختلفی می‌توانند با عناصر طبیعی بیشتر آشنا شوند. آشنایی با طبیعت هم برای آنها و هم برای طبیعت مفید است. آنها می‌آموزند چگونه از طبیعت بهرمند شوند و چگونه از آن مراقبت کنند. زیرا طبیعت به ذات خود، زاینده است. کودکان پنج‌ساله در طبیعت، مفاهیم مختلفی مانند، رویش، چرخه‌ها، تولد و مرگ و یاری کردن را می‌آموزند. مفاهیمی که هر انسانی نیاز دارد آنها را بشناسد و پیشرفت کند. در اینجا دو بازی با عناصری از طبیعت را معرفی می‌کنیم.

  • بازی ساخت رنگهای طبیعی: برای این بازی گیاهانی که رنگ تولید می‌کنند، مناسب هستند. مثلا کلم قرمز یا پوست انار و لبو. شما با جوشاندن مقداری از آنها، می‌توانید رنگ بسازید. می‌توانید تکه‌هایی از چوب روسی در اختیار کودک خود قرار دهید تا آنها را رنگ بزند و با سرهم کردن آنها چیزهای مختلفی بسازد. بگذارید کودکان از دست‌ساخته‌های مختلف خود، داستان‌های متفاوتی خلق کنند و به‌این‌ترتیب خلاقیت را تجربه کنند.

 

  • بازیِ مراقبت از پیله کرم ابریشم: یک پیله کرم ابریشم در اختیار کودک بگذارید و مسئولیت مراقبت از آن را به کودک دهید. با کمی جست‌وجو در فضای مجازی، می‌توانید اطلاعات متعددی به دست آورده و به کودک خود کمک کنید، از پیله مراقبت کند و فرایند پروانه شدنِ کرم ابریشم را مشاهده کند. دیدن نتیجه مراقبت و نگهداری از کرم ابریشم برای کودک پنج ساله بسیار لذت‌بخش است.

          گرداوری : مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=3845
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.