بازی ساده و خانگی کودک یک تا دو‌ساله

توصیه‌ها: کودک یک‌ساله شما نیاز دارد تا مواد مختلف را با دستانش لمس کند. بسیاری از بازی‌هایی که او دوست دارد انجام دهد، موجب بهم ریختگی و شلوغی در خانه می‌شود. پس حتما مکانی ایمن و خلوت برای بازی او در نظر بگیرید و هرگز او را محدود نکنید. سعی کنید شرایطی ایجاد کنید تا هر دو از این لحظات لذت ببرید.

  • بازی‌های پر و خالی کردن: برای این بازی به یک لیوان یا کاسه پلاستیکی نیاز دارید. همچنین یک ظرف پلاستیکی حاوی آب یا هر ماده بی‌خطر دیگری که کودک بتواند لیوان یا کاسه خود را از آن پر کند و در یک ظرف دیگر خالی کند. کودک یک ساله از تکرار این بازی‌ لذت می‌برد. به جای مایعات از مواد دیگری نیز می‌توانید استفاده کنید. جامدات خوراکی یا غیرخوراکی. اگر از مواد غیر خوراکی و ریز استفاده می‌کنید مراقب باشید کودک آنها را نخورد.
  • بازی با رنگ انگشتی: برای این بازی یک فضای کاملا ایمن، در دسترس و راحت را برای بچه‌ها در نظر بگیرید. مثلا قسمتی از دیوار اتاق را با نایلون‌ یا کاغذهای بزرگ بپوشانید. چند قوطی رنگ انگشتی مخصوص کودک تهیه کنید و در اختیار او قرار دهید. اجازه دهید تا کودکان آزادانه در قسمت مخصوص خود با رنگ‌ها بازی کنند. این بازی به هماهنگی و رشد حواس آنها کمک می‌کند. همچنین با رنگ‌های مختلف آشنا می‌شوند. می‌توانید با مقداری ماست چکیده و رنگ خوراکی نیز در خانه رنگ بسازید.
  • بازی‌ با خمیر خوراکی: با دو پیمانه آرد سفید و یک پیمانه آب، می‌توانید در خانه خمیر بازی درست کنید. با چند قطره رنگ خوراکی نیز می‌توانید آن را رنگ کنید و در اختیار کودک قرار دهید. این خمیر را می‌توان در یخچال نگهداری کرد. اشیا پلاستیکی مثل قاشق به یا کاردک به کودک دهید تا به خمیر شکل‌های مختلف دهد و تاثیر آنها روی خمیر را کشف کند. خمیربازی موجب تقویت قوای انگشتان کودک می‌شود و حس لامسه را در او تحریک می‌کند.

        گردآوری: مهرنوش خالقی

       منبع:

https://www.learning4kids.net/3-year-4-years/

 

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=3132
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.