۲بازی تابستانه برای سه تا شش ساله‌ها

آیا برای سرگرمی کودکان خود در خانه برنامه یا بازی جذابی را می‌دانید؟ ما در تابستان شاهد تغییرات محیط زیستی هستیم. از جمله گرمای هوا، گل و گیاهان بیشتر و تابش بیشتر نور خورشید. با استفاده از همین عناصر می‌توانیم چندین بازی سرگرم‌کننده برای بچه‌ها تدارک ببینیم. مثل آب بازی در حیاط یا پارکینگ خانه‌ها. برای اینکه با دو بازی خلاقانه دیگر آشنا شوید، ادامه این مطلب را بخوانید.

۱-کشیدنِ سایه‌ها

برای این بازی به مقداری کاغذ، چند اسباب‌بازی، مداد و یک روز آفتابی نیاز داریم. ابتدا از کودک بخواهید در محلی که نور خورشید می‌تابد، کاغذ خود را قرار دهد و بعد اسباب‌بازی‌ها را روی کاغذ چیدمان کنید. در مرحله بعد از کودک بخواهید تا براساس سایه‌ی اسباب‌بازی‌ها که روی کاغذ منعکس شده است، با مِداد، خطوط محیطی آن را ترسیم کند. مانند تصویر زیر.

۲-چاپ گیاهان

برای این بازی به مقداری مقوای سفید مات و غیرروغنی، تعدادی گل و برگ و یک چکش (کمک و نظارت والدین در استفاده از چکش ضروری است) نیاز داریم. ابتدا گل و برگ‌ها را روی مقوا قرار دهید و سپس یک کیسه نایلونی نازک روی گیاهان قرار دهید، سپس از کودک بخواهید با یک پُتک سبک و پلاستیکی روی آنها ضربه بزند. اگر چکش به کودک می‌دهیم حتما نظارت کافی بر او داشته باشیم و این کار را با هم انجام دهیم. بعد از ضربات محکم و پی‌در پی، اثر گل‌ها و گیاهان روی مقوا چاپ خواهید شد. می‌توانیم به کودک کمک کنیم و با مقوای بدست آمده یک کارت پستال بسازیم.

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=11346
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.