۳ بازی برای افزایش روحیه کار گروهی در ۵ تا ۶ساله‌ها

با این بازی‌ها روحیه کار گروهی را در کودکان خود افزایش دهیم

۱-بازی طناب‌کشی چهارراهی

برای این بازی حداقل به سه هم‌گروهی نیاز است. برای این بازی به مقداری طناب پلاستیکی و نرم نیاز داریم. کودکان می‌توانند برای این بازی از دستکش نیز استفاده کنند. طناب را به شکل زیر گره بزنیم و در اختیار هم‌گروهی‌ها قرار دهیم. می‌توانیم جنبه رقابتی را از کار حذف کنیم یا جایزه این بازی مثلا کمک به دیگران یا رهبری گروه باشد.

۲-بازی ساخت و ساز با خمیر و خلال‌دندان

برای این بازی نیز کودک حداقل به یک هم‌گروهی، مقداری خمیر و خلال‌دندان نیاز دارد. حتی می‌توانیم از مخلوط مقدار مساوی آب و آرد سفید خمیر بسازیم. وقتی کودک این بازی را همراه با یک هم‌گروهی انجام می‌دهد، باعث می‌شود آنها بیشتر کنند، از یکدیگر کمک بگیرند، یاد بگیرند که چطور مسیرهای مختلف را آزمایش کنند و حتی شکست و موفقیت را در قالب کار تیمی تجربه کنند.

۳-جابه‌جایی با کمربندهای گروهی

این یک بازی گروهی بسیار مهیج است که قدرت تمرکز و تعادل کودکان را نیز پرورش می‌دهد. برای این بازی حداقل به دو هم‌گروهی، مقداری نخِ محکم، کش و لیوان یک‌بار مصرف نیاز داریم. مطابق تصویر، کش را به عنوان کمربندی برای لیوان در نظر بگیرید و نخ‌ها را به اطراف کش گره بزنید. سر هر نخ را یک کودک می‌گیرد و با تمرکز و هماهنگی با یکدیگر، لیوان را جابه‌جا می‌کنند. سعی کنیم تا جای ممکن جنبه رقابتی را کم کنیم تا بچه‌ها برای انجام یک کار گروهی تلاش کنند نه فقط برای برنده شدن.

منبع:

https://www.momjunction.com/

مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=11020
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.