بازی‌ های بهاری در طبیعت برای کودکان ۳ تا ۶ ساله

با شروع موج چهارم کرونا بسیاری از کودکان از رفتن به مهد کودک و ارتباط با همسالان خود محروم مانده‌اند. اگر به دنبال شیوه‌ها و یا بازی‌های مفید و هدفمند می‌گردید تا کودک خود را در محیط‌ طبیعت و در ارتباط با کودکان دیگر نگه دارید، در اینجا فعالیت‌هایی سرگرم‌کننده را ارائه می‌کنیم تا در این مسیر بتوانید از آنها استفاده کنید.

  • یک آویز زیبا بسازیم

برای این کار مطابق تصویر، به چند تکه شاخه درخت، مقداری نخ محکم یا کنف و کاغذ و رنگ نیاز داریم. چند شاخه با طول مساوی حدودا ۴۰ سانتی ‌متر انتخاب کنید و با نخ محکم به صورت پله‌کانی بهم ببندید. تعداد طبقات این آویز به سلیقه کودک تنظیم می‌شود. در انتها کار، مقداری نخ برای دستگیره یا برای آویزان کردن کار نصب می‌شود. بر روی کاغذ یا مقوا نیز طرحی از حیوانات درختی یا پرنده‌ها را ترسیم کنید و با ماژیک یا پاستل رنگامیزی کنید. سپس روی شاخه‌های کار نصب کنید. آویز شما آماده است و می‌توانید در هرجایی که دوست دارید آن را نصب کنید یا هدیه دهید.

  • کاردستی با گل و گیاهان بهاری

  ساختن کاردستی با گل و گیاهان بهاری نه تنها به شناخت بچه‌ها از طبیعت کمک می‌کند بلکه موجب پرورش خلاقیت کودکان می‌شود. اینکه بچه‌ها بتوانند عناصر مختلف طبیعی را در کار خود استفاده کنند و از کمترین امکانات برای به دست آوردن بیشترین نتیجه استفاده کنند، تجربه‌ای بسیار مفید است.

برای این کاردستی‌ها مطابق با تصویر، به مقداری گُل، برگ، ساقه و شاخه کوچک درختان نیاز دارید. چند تکه مقوا، چسب و ماژیک نیز لازم است تا کار را شروع کنید. بر روی مقوا شکل یک گلدان را ترسیم کنید. سپس سوراخ‌هایی روی مقوا ایجاد کنید و گل‌ و گیاهان را به سلیقه خود در مقوا گل‌آرایی کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از برگ‌های سبز و تکه‌های کوچکی از شاخه درخت‌ها یا بوته‌‌های کوچک بر روی مقوا، مطابق با تصویر پروانه‌های زیبا بسازید.

مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=10763
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.