۴ شیوه مراقبت از کودکان در خانه برای بودجه ‌های محدود

آیا در دوران کرونا، برای مراقبت از کودکان در خانه متحمل هزینه‌های زیادی شده‌اید؟ آیا به دنبال راه‌هایی هستید تا با یک بودجه‌ی محدود از پسِ مراقبت‌های خانگی کودک برآیید؟ در این مقاله به معرفی ۴ مورد از بهترین شیوه‌های مراقبت از کودکان در خانه، با هزینه‌ی پایین می‌پردازیم.

  • به دنبال یک دانشجو-پَرستار یا دوست بگردید

بسیاری از دانشجویان روانشناسی یا کودک‌یاری به دنبال کسب تجربه هستند و مایل هستند برای ساختن رزومه کاری خود، با دستمزد پایین‌ به کودک‌یاری و پرستاری کودکان و نوزادان در خانه بپردازند. پس از کسب اطمینان‌های لازم، می‌توانید فردی با این مشخصات را در خانه استخدام کنید و در برخی ساعات شبانه‌روز، کودک خود را به او بسپارید. علاوه‌براین، شما می‌توانید از یک دوست که علاقمند به کار با کودکان است‌، بخواهید تا برخی روزها برای مراقبت و کار با کودک شما مراجعه کند.

  • برای مراقبت از کودکان در خانه، تقسیم کار کنید

با همسر و یا کودک بزرگتر خود به توافق برسید که هر یک در خانه بتوانید، وظایف مشخصی را انجام دهید. البته بایستی هشیار باشیم که هرگز کودکان بزرگتر را تحمیل به انجام وظایفی سنگین‌تر از توان‌شان نکنیم، زیرا این کار موجب آسیب به عزت‌نفس کودک می‌شود. علاوه‌براین شما می‌توانید با کمک گرفتن از دوستان خود، بخصوص آنهایی که خود نیز فرزندِ کوچکی دارند، مراقبت از بچه‌ها را به صورت نوبتی، به عهده بگیرید. این کار با مشارکت دوستان و آشنایان نزدیک شما به راحتی، تسهیل می‌شود.

  • با مدیر و محل کار خود صحبت کنید

می‌توانید با همکاران و مدیر خود تبادل نظر داشته باشید. از مرکز مدیریت منابع انسانی نیز کمک بخواهید و یا از همکارانی که مشکل مشابهی دارند، نظرخواهی کنید. شاید بتوان راه‌ها و ایده‌های جدید و کم‌هزینه را پیدا کرد. برخی همکاران می‌توانند با مشارکت یکدیگر، یک پرستار کودک استخدام کرده و به صورت گردشی، سه یا چهار نفر از کودکان کارمندان را به او سپرده و هزینه‌ها را با هم نصف کنند.

  • منابع محلی را چک کنید

برخی مادرانِ خانه‌دار که در یک محله زندگی می‌کنند، می‌توانند در مشارکت و مشورت با یکدیگر به راهکارهای جدیدی دست یابند. مثلا با تقسیم هزینه‌ها، سه تا چهار کودک را به یک پرستار خانگی بسپارند و با ایده‌های جدیدتر نیز پرستار کودکان را یاری کنند.

ترجمه و گرداوری: مهرنوش خالقی

 

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=10564
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.