بایدها و نبایدهای شیردهی خوابیده

آیا به خاطر برخی مشکلات جسمانی، اکنون به سختی در حالت نشسته، به کودک خود شیر می‌دهید؟ به احتمال زیاد مادران جوان با شیردهی نوزادان دچار چالش‌های مختلفی می‌شوند. اینکه در چه حالتی فرزند خود را شیردهی کنید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در اینجا باید و نبایدهای شیردهی در حالت خوابیده را بررسی می‌کنیم.

  • در این ۶ موقعیت می ‌توانیم به حالت خوابیده نوزاد را شیر دهیم

  • ۱- اگر در بیمارستان بستری هستید

 اگر بعد از زایمان سزارین در بیمارستان بستری هستید، شیردهی به نوزاد در حالت خوابیده، یا خواباندن نوزاد روی سینه خود، یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

  • ۲- اگر نمی‌خواهید شب‌ها از خواب برخیزید و بنشینید

بهتر است نوزاد را در تختخواب خود نخوابانید. زیرا ممکن است در طول شب و بر اثر تکان‌ها، تنفس کودک دچار مشکلات جدی شود. بهترین انتخاب، تخت‌خواب‌های نوزادی متصل به تختخواب والدین است. اگر تمایل به شیردهی نشسته در طول شب ندارید، مدلِ خوابیده، انتخاب خوبی است.

  • ۳- اگر پستان‌های مادر، بزرگ است

مادرانی که سینه‌های بزرگی دارند، برایشان شیردهی به نوزاد سخت‌تر از بقیه مادران است. حالت شیردهی حوابیده، برای آنها بسیار مطلوب‌تر است.

  • ۴- اگر مدت زیادی به حالت نشسته به کودک شیر داده‌اید

شیردهی برای مدت طولانی به نوزاد، ممکن است موجب درد و خستگی در ناحیه گردن و کمر مادر شود. اگر نوزاد هنوز مایل به شیر خوردن است،‌ می‌توانید ادامه شیردهی را به حالت خوابیده انجام دهید.

  • ۵- اگر خسته یا بیمار هستید

افسردگی پس از زایمان و مشکلات جسمانی تنها بخشی از مشکلات مادران است. انتخاب حالت شیردهی خوابیده برای مادران بیمار یا خسته، بسیار مناسب و آرام‌بخش است.

  • ۶- اگر نوزاد خواب‌آلوده است

گاهی نوزاد همزمان با گرسنگی، احساس خواب‌آلودگی دارد. در این حالت نیز می‌توانید، به صورت خوابیده، نوزاد را در کنار خود قرار داده و به او شیر دهید.

ترجمه: مهرنوش خالقی

منبع:

www.verywellfamily.com

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=10522
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.