دو بازی پر هیجان با دور ریختنی‌ ها برای ۴ ساله‌ها

آیا فکر می‌کنید کودک شما با اسباب‌بازی‌های خود بازی نمی‌کند؟ اگر اسباب‌بازی‌هایش را خودش بسازد چه؟ شاید برخی بچه‌ها بازی با اسباب‌بازی‌های دست‌ساز خود را بیشتر دوست داشته باشند. با تهیه مواد ساده و ارزان قیمت می‌توانیم بازی‌های پرهیجان و سرگرم‌کننده‌ای برای کودکان ۴ ساله خلق کنیم.

  • بازی اسب جعبه‌ای

برای این بازی به یک جعبه کارتن به اندازه حدودا ۵۰ در ۷۰ نیاز دارید. کف و سقف جعبه را به اندازه دورِ کمر کودک باز کنید و یا با بستن دو نخ محکم، آن را به دورِ کمر کودک ببندید. با مابقی مقواهای کارتن می‌توانید سرِ یک اسب یا هر حیوان دیگری را به ساده‌ترین شکا ممکن بسازید و به جلوی جعبه کارتن متصل کنید. با انواع رنگ‌ها و ماژیک‌های رنگارنگ می‌توانید صورت و بدن اسب را تزیین کنید و در تمام مسیر کودک خود را مشارکت دهید. به این ترتیب کودک در وسط این اسب جعبه‌ای قرار می‌گیرد و در قالب یک داستان خیالی سوارکاری می‌کند. شما انواع قصه‌های تخیلی را می‌توانید با ساختن چنین ملحقاتی، به زیبایی اجرا کنید.

  • بازی شهری درون جعبه

برای این بازی نیز به یک جعبه کارتن بزرگ نیاز داریم. جعبه را باز کنید و با چند ماژیک رنگی کفِ جعبه را نقاشی کنید. راه‌های خیابانی، درخت‌ و خانه‌ها را ترسیم کنید و کودک را به همراه اسباب‌بازی‌هایی نظیر ماشین‌های کوچک‌ به دورن جعبه دعوت کنید. می‌توانید با کمک یکدیگر یک قصه تخیلی بسازید و درباره این شهر مقوایی و ساکنین آن، تعریف کنید.

گرداوری: مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=10035
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.