۲ بازی با توپ و لیوان برای پنج‌ساله‌ها

مهارت‌های بدنی کودکان تنها با تمرین و بازی‌ آزاد است که افزایش پیدا می‌کند. اگر بتوانیم در خانه یا محل بازی کودکان، با کمترین هزینه چند بازی ساده برای ارتقای مهارت‌های کودکان راه بیاندازیم، کمک بزرگی به آنها کرده‌ایم. نیازی نیست با وسایل لوکس و گران‌ قیمت آنها را به فعالیت‌های بدنی وادار کنیم، بلکه می‌توانیم در قالب بازی آنها را به این جهت تشویق کنیم. در اینجا دو نمونه از این بازی‌ها را معرفی می‌کنیم.

۱-جابه‌جایی توپ‌ها با پاها

برای این بازی‌ به چند عدد توپ کوچک پلاستیکی و دو سبد نیاز داریم. ابتدا از کودکان بخواهید روی صندلی بنشینند و توپ‌ها را درون سبد بریزید. سپس از کودکان بخواهید که به حالت نشسته، با کمک پاهای خود، توپ‌ها را یکی یکی از درون سبد بگیرند و داخل یک سبد دیگر بیاندازند. درست مانند تصویر زیر.

۲-شکار توپ‌ها

برای انجام این بازی به تعدادی توپ پلاستیکی، سیخ چوبی، لیوان یک‌بار مصرف و یک ظرف پلاستیکی  نیاز داریم. به انتهای هر یک از لیوان‌ٔها، یک سیخ‌ چوبی متصل کنید. می‌توانیم با استفاده از چسب حرارتی این کار را انجام دهیم. سپس به هر یک از بچه‌ها یک لیوان بدهیم تا با کمک لیوان‌های خود و همکاری یکدیگر، توپ‌ها را بگیرند و داخل ظرف بیاندازند. مطابق تصویر.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=11231
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.