کودک تک بُعدی تربیت نکنیم

دکتر حسن عشایری، عصب شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران:

دکتر حسن عشایری، عصب شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور در جلسه شورای سردبیری سایت تاشش گفت: عدم تربیت کودکان تک‌ساحتی یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه برنامه‌ریزان، دست اندرکاران و مربیان حوزه کودک قرار بگیرد.

دکتر عشایری که فارغ التحصیل دانشگاه فرایبورگ آلمان است در ادامه افزود:
یکی از پژوهش‌های من در حیطه‌ی کودکان تا شش سال است. پژوهشی که به مسأله تیزهوشان، فرهیختگان، استعدادهای درخشان و… می‌پردازد. آنچه برای من سوال ایجاد می‌کند این است که ما چرا عواطف درخشان نداریم؟ چرا ما انسان های تک ساحتی تربیت می کنیم؟ ما، فوق‌تخصص تیزهوشی تربیت می‌کنیم که بمب اتمی برای هیروشیما درست می‌‌کند. او آدم خیلی باهوش اما بی‌اخلاقی است. ما باید انسان خردمند تربیت کنیم و لازمه‌اش تجربه‌ی شادی در کودکی و در خانه است.

وی نیازهای آموزشی کودکان را این‌طور برشمرد: تربیت کودکی که موسیقی خوب را بشناسد. ارتباط با دیگران را یاد بگیرد. ارتباط کلامی را بداند. از ضرورت‌ها است.

دکتر عشایری تاکید کرد: به قول هایدگر بچه‌ها باید بتوانند سوال کنند و استدلال پذیری و تفکر انتقادی را یاد بگیرد. تمام این اتفاقات و آموزش‌ها در خانه رخ می‌دهد و والدین باید راهی برای آموزش داشته باشند.

دکتر عشایری در پایان گفت: تمام این اتفاقات و آموزش‌ها در خانه رخ می‌دهد و والدین باید راهی برای آموزش داشته باشند. به همین دلیل است که به سایت تاشش فقط نباید تبریک گفت بلکه باید به آن پاداش داد.

شایان ذکر است سایت تا شش صرفاً و به طور تخصصی به نیازهای کودکان زیر ۶ سال می‌پردازد و در بخش های روان‌شناسی، سلامت، تغذیه، مراقبت، خلاقیت، هوش و استعداد، بازی، قصه‌های صوتی و نوشتاری، مشاوره و …زیر نظر گروهی از متخصصان که همگی دارای دانشنامه دکتری در رشته‌های مرتبط هستند، به عنوان “شورای علمی” تولید محتوا می‌کند.

مخاطبان سایت تا شش می‌توانند گزیده مطالب سایت را در صفحه اینستاگرام تاشش طریق به نشانی  https://instagram.com/ta6.ir
دنبال کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=8475
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.