هولوگرام، راه شناختن اسباب‌بازی استاندارد

یکی از متداول‌ترین راه‌های شناسایی اسباب‌بازی مناسب استفاده از نظر کارشناسان است. با این‌حال خیلی از ما به واسطه‌ی تبلیغات یا توصیه‌ی فروشندگان اسبا‌ب‌بازی یا علایق فردی خود یا کودک این کالای فرهنگی را انتخاب می‌کنیم. اما چطور می‌توانیم از سلامت یک محصول مطمئن شویم؟ آیا راه‌‌کاری وجود دارد تا بدانیم مواد استفاده شده در این نوع کالا از استانداردهای کافی برخوردارند یا نه؟ اصلاً شاید یک کالا تبعات روانی نامناسبی برای فرزند ما داشته باشد؟ این سوال‌ها و دغدغه‌های والدین چندسالی است که به واسطه‌ی شورای نظارت بر اسباب‌بازی پاسخ داده شده است. تمام اسبا‌ب‌بازی‌های مورد تایید این شورا باید از هولوگرام استفاده کنند.

  • هولوگرام چیست؟

هولوگرام شناسنامه‌ی اسبا‌ب‌بازی‌های ایرانی است. این علامت بر روی بسته‌بندی محصول وجود دارد و علاوه بر صحت سلامت کالا اطلاعات مختلفی را در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

  • هولوگرام چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

هولوگرام شامل نام طراح، شرکت و تعداد تیراژ است.

  • چطور مطمئن شویم هولوگرام یک محصول واقعی است؟

بر اساس مصوبه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در سال ۱۳۹۱ تمامی تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌ باید با الصاق هولوگرام به محصولات خود، امکان دسترسی خانواده‌ها به شناسنامه‌‌ی آن سرگرمی را فراهم کنند. اما شورای نظارت بر اسباب‌بازی سامانه‌ی پیامکی ۳۰۰۰۷۴۰۱۰ را راه‌اندازی کرده است تا خانواده‌ها با ارسال کد کالا از صحت سلامتو استاندارد بودن آن مطمئن شوند.

  • شورای نظارت بر اسباب‌بازی چیست؟

شورای نظارت بر اسباب‌بازی مرجع سامان‌دهی اسباب‌بازی در ایران و مسئول نظارت بر صادرات و واردات این محصولات است. تولیدکنندگان با کسب مجوز از این شورا امکان تولید یک محصول را دارند. ضمن آنکه شناسایی اسبا‌ب‌بازی‌های نامناسب و قاچاق بخشی از فعالیت‌های این مجموعه است.

تهیه و تنظیم: تهمینه حدادی

 

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=4217
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.