۵ فایده مهم بازی‌ های گروهی کودکان

بازی‌های گروه یکی از فرصت‌های طلایی برای ایجاد ارتباط و فعالیت‌های اجتماعی است. با آگاهی از این مزایای باارزش، می‌توانیم کودک خود را در مسیر رشد اجتماعی یاری‌ کنیم.

بازی‌های گروهی به نوعی فعالیت منظم و گاه هدفمند اطلاق می‌شود که گروهی از کودکان تحت نظارت والدین یا مراقبین انجام می‌دهند. بازی‌های گروهی می‌توانند کاملا ابداعی و بدون هدف و یا صرفاً سرگرم‌کننده و برای شادی باشد.

  • پنج فایده مهم بازی های گروهی کودکان:

  •  اشتراک‌گذاری کتاب‌، موسیقی و کاردستی‌ها:

بچه‌هایی که در یک گروه با یکدیگر بازی می‌کنند، می‌توانند کتاب‌ها یا موسیقی‌های مورد علاقه خود را با هم به اشتراک گذارند. از این طریق بچه‌ها با علایق یکدیگر آشنا می‌شوند و موجب کمک به رشد ذهنی یکدیگر می‌شوند. علاوه‌براین بچه‌هایی که کاردستی می‌سازند، می‌توانند دست‌ساخته‌های خود را با دیگر کودکان به اشتراک‌ گذاشته و یا از ایده‌های دیگران باخبر شوند. همچنین می‌توانند در ساخت و ساز از یکدیگر کمک گرفته و مشارکت کنند.

  • اسباب‌بازی‌هاو وسایل سرگرم‌کننده‌ را امتحان می‌کنند:

می‌توانند اسباب‌بازی‌های مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند. به این ترتیب آنها از این فرصت استفاده می‌کنند تا از تقسیم‌کردن دارایی‌های یکدیگر، لذت ببرند.

  • با کودکان در سنین مختلف بازی می‌کنند:

بچه‌ها با قرارگیری درگروه، با کودکان سنین مختلف آشنا می‌شوند و می‌توانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند. به‌علاوه، بچه‌های بزرگ‌تر به کوچک‌ترها کمک می‌کنند و احساس مسئولیت‌ کردن در قبال آنها را تمرین می‌کنند.

  • می‌آموزند چگونه با بزرگسالانی غیر از والدین و مراقبین خود، ارتباط برقرار کنند:

کودکانی که فقط در تنهایی و تحت نظارت والدین یا مراقبین خود بازی می‌کنند، از ارتباط با دیگر بزرگسالان، محروم می‌مانند. آنها کمتر می‌آموزند که در اجتماع و با بزرگترها چطور تعامل داشته باشند. از آنجایی‌که اغلب بازی‌های گروهی کودکان زیر شش سال،‌ تحت نظارت یک نفر مراقب یا والد انجام می‌شود، کودکان این فرصت را دارند تا با بزرگ‌ترهایی غیر از والدین خود ارتباط برقرار کنند.

  • فرصتی برای رشد مهارت‌ها:

بازی‌های گروهی فرصت مناسبی‌ست که در آن کودکان می‌توانند مهارت‌های مورد نیاز مدرسه و مهد کودک را به‌دست آورند. آنها در قالب بازی‌های گروهی، مسائل مختلف را از یکدیگر می‌آموزند و مهارت‌هایی همچون، حل مساله، دوست‌یابی و عضویت در یک گروه را تمرین می‌کنند. رشد کلامی و جسمانی کودکان نیز از جمله دیگر مهارت‌هایی‌ست که در قالب بازی‌های گروهی توسعه می‌یابد.

ترجمه و گرداوری: مهرنوش خالقی

منبع:

https://raisingchildren.net.au/

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=10075
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.