دو بازی برای سه تا چهار ساله‌ها

شاید تا به حال توجه کرده‌اید که کودکان سه تا چهار ساله به توانایی بالای ذهنی دست یافته‌اند و می‌توانند وارد بازی با دیگر گروه‌های سنی شوند. اگرچه کودکان در این گروه سنی هنوز نمی‌توانند قوانین بازی‌ها را درک کنند اما بازی‌های متنوعی را در  فهرست  علاقمندی‌های خود دارند. اگر می‌خواهید ساعات طولانی کودک خود را سرگرم کنید،‌ بازی‌های معرفی شده در مطلب زیر را دنبال کنید.

  • بازی شکار توپ‌های سرگردان: برای این بازی به تعدادی توپ‌های کوچک مانند توپ‌‌های پینگ‌پونگ یا شیطونک نیاز دارید. همچنین به یک سبد یا کاسه کوچک پلاستیکی نیاز است.  توپ‌ها را روی یک میز صاف رها کنید تا آرام حرکت کنند. از کودک بخواهید کاسه یا سبد را به صورت پشت‌ورو روی توپ‌ها بگذارد و آنها را شکار کند. هرقدر سرعت توپ‌ها زیادتر باشد،‌ سرعت عمل کودک نیز بالاتر می‌رود. این بازی را می‌توان به صورت گروهی نیز انجام داد.
  • سیب‌زمینی قالبی: برای این بازی به یک سیب‌زمینی بزرگ و تعدادی قالب‌های فلزی کوچک نیاز دارید. سیب‌زمینی به صورت ورقه‌ای ببُرید و هر قطعه را با یک قالب شکل دهید. در تمام این مراحل کودک را مشارکت دهید. قطعات سیب‌زمینی را در اختیار کودک قرار دهید تا آنها را کنار هم قرار دهد و شکل‌های جدیدی بسازد. حتی می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را در مقداری رنگِ لبو فرو ببرید و چاپ بزنید. در پایان با مشارکت کودک،‌ سیب‌زمینی‌ها را سرخ کنید و از یک آشپزی مشارکتی لذت ببرید.

           گرداوری مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=9340
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.