دو بازی برای تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف انگشتان

آیا فکر می‌کنید کودک شما برای بستن دکمه‌های لباسش نیازمند کمک شماست؟ برخی پدر و مادرها به دنبال راه‌هایی هستند تا موجب توانمندی و استقلال فرزندشان شود. بستن دکمه‌ یا بند لباس‌ها یکی از شیوه‌هایی‌ست که شما می‌توانید با تدوین چند بازی، به سادگی به کودک خود بیاموزید و موجب تقویت مهارت‌های حرکتی انگشت‌ها شوید.

  • بازی دکمه‌ و زیپ

برای این بازی به مقداری پارچه، نخ و دکمه، زیپ و یک صفحه مقوای کارتن نیاز دارید. بر روی مقوای کارتن چند تکه پارچه بچسبانید، بین پارچه‌ها چند دکمه قابلمه‌ای، دکمه و جادکمه تعبیه کنید. همچنین یک زیپ بدوزید و یا چند بند کشف ساده بدوزید. این صفحه را در اختیار کودک قرار دهید تا به عنوان یک تابلوی تمرین از آن استفاده کند. تمرینی برای باز و بسته کردن دکمه‌ها و زیپ‌ها. به این ترتیب کودک با تمرین روی این صفحه می‌آموزد که در پوشیدن لباس‌هایش مستقل‌تر عمل کند، ضمن اینکه مهارت‌های حرکتی ظریف انگشتانش تقویت می‌شوند.

  • بازی بطری‌ها و درب‌ها

برای این بازی لازم است تعدادی از قوطی‌های خالی پلاستیکی شامپو، روغن، شیر یا آب‌معدنی را نگهدارید و آنها را پس از شست‌وشو از ناحیه زیر درب بطری برش دهید. سپس آنها را با استفاده از چسب مایع خیلی محکم، روی صفحه‌ی مقوایی بچسبانید و در اختیار کودک قرار دهید. از کودک بخواهید درب بطری‌ها را باز کند و دوباره ببندد. می‌توانید تمام درب‌ها باز کنید و سپس در اختیار کودک قرار دهید تا علاوه‌براینکه هر درب بطری را با بطری مورد نظر تطبیق می‌دهد، برای پیچاندن درب‌ هم بطری نیز تلاش می‌کند.

گرداوری: مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=10013
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.