دو ایده‌ی کاردستی با بطری ‌های پلاستیکی برای پنج ساله‌ها

آیا به دنبال راه‌حل‌هایی هستید که کودک بتواند با برخی وسایل دوریز برای خود اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده بسازد؟ این کار نه تنها باعث سرگرمی‌ کودکان می‌شود، بلکه باعث افزایش خیال‌پردازی آنها می‌شود. بطری‌های پلاستیکی‌ یکی از همین مواد هستند که هزاران ایده را می‌توانند عملی کنند. در اینجا دو ایده را معرفی می‌کنیم.

  • بازی توپ و حلقه

برای این بازی به یک بطری پلاستیکی نوشابه، مقداری نخ و یک توپ کوچک یا یک محفظه تخم‌مرغ شانسی نیاز داریم. بطری را از عرض آن برش دهید، سپس به درب بطری یک نخ محکم متصل کنید و توپ کوچک را نیز به سرِ نخ وصل کنید. می‌توانید بطری و توپ را تزیین کنید. این بازی به این صورت است که بایستی بطری را از ناحیه درب آن، در مشت خود قرار دهید و سپس با بالا و پایین انداختن دست خود، توپ را به درون بطری بیاندازید. مانند بازی بسکتبال، توپ وارد حلقه‌ی گل می‌شود.

  • ساخت آب و غذاخوری برای پرندگان

برای این کار می‌توانید از انواع بطری‌های پلاستیکی شوینده‌ها یا نوشابه‌ها استفاده کنید و بخش‌هایی از بطری را با کاتر برش داده و برای آب‌خوری یا غذاخوری پرنده‌ها آماده کنید. به همراه کودک، بطری را تزیین کنید، جایی برای نشستن پرنده‌ها تعبیه کنید و دانه‌های خوراکی که پرندگان دوست دارند و می‌خورند در آن قرار دهید. می‌توانید یک بطری برای آب‌خوری و یکی هم برای غذاخوری پرنده‌ها. این کار کودکان را به حفاظت از حیوانات نیز تشویق می‌کند.

گرداوری: مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=10027
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.