بازی‌های حرکتی برای کودک پنج ساله

کودک پنج‌ساله با توانایی‌های جسمانی کاملی که به‌دست آورده، می‌تواند استعدادهای خود را نشان دهد. به‌شکلی که از این سن می‌تواند مهارت‌های بسیار مهم و ضروری را بیاموزد. مهارت‌هایی که احیاناً در مواقع اضطراری موجب نجات دادن جان خودش از مخمصه‌های احتمالی شود. کودکانی که آمادگی بدنی و حرکتی لازم را داشته باشند، می‌توانند در مواقع اضطراری عکس‌العمل مناسب را نشان دهند. در اینجا به معرفی دو بازی که موجب افزایش مهارت‌های نجات‌بخش در کودکان می‌شوند، می‌پردازیم.

  • بازی خزیدن سربازها: یک سالن خیلی صاف مثلاً با پوشش سرامیک یا لمینیت انتخاب کنید. برای این بازی به دو یا سه حلقه هولاهوب و چند آجر یوگا نیاز داریم. ابتدا حلقه‌ها را در یک ردیف بگذارید و در زیر هر حلقه دو عدد آجر قرار دهید تا بالاتر از سطح زمین قرار بگیرند. سپس کودک را هدایت کنید تا با خزیدن و کشیدن خودش بر روی شکم، از زیر حلقه‌ها عبور کند. کودک بایستی به شکم، روی زمین قرار بگیرد و با کف دست‌ها خود را روی زمین بکشد تا از زیر حلقه رد شود.

 

  • بازی جنگل طناب‌ها: برای این بازی به مقداری کاموا نیاز دارید. یک اتاق کوچک انتخاب کنید. نخ کاموا را در نقاط مختلف اتاق، نخ‌کشی کنید. مثلاً از دستگیره‌ی کمدها به دستگیره‌ی درها ببندید یا از گیره‌های تخت‌خواب به دستگیره کشوها ببندید. کل اتاق را با نخ‌های کاموا پیچ‌درپیچ ببندید. سپس کودک را هدایت کنید تا از بین نخ‌های کاموا عبور کرده و به انتهای اتاق برود و بعد مسیر را برگردد

           گرداوری: مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=4220
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.