بچه‌ها را به شیرینی معتاد نکنید!

شیرینی و شکلات، خوراکی محبوب کودکان است و گاهی روز را با این خوردنی‌های جذاب شروع می‌کنند. ممکن است کودک شما حتی از شکر زیادی در چای استفاده کند. معمولاً کنار گذاشتن یک عادت دشوار است و اگر این عادت مربوط به غذا و خوراک باشد شرایط  کمی سخت‌تر هم می‌شود. اما ما به عنوان والدین در این‌باره چه کار می‌توانیم بکنیم؟ مهم‌ترین نکته یادآوری مضرات این دست خوراکی‌هاست. این یادآوری به ما فرصت می‌دهد تا بهتر فکر کنیم و برای سلامت فرزندمان تصمیم درست‌تری بگیریم.

  • شیرینی و شکر در ساعات اولیه صبح ممنوع!

از آن‌جایی که بعد از حدود هشت ساعت خواب، معده خالی است و در این زمان بدن غذا را سریع‌تر جذب می‌کند، وقتی اولین وعده به شیرینی تبدیل می‌شود، قند خون افزایش پیدا می‌کند. بعد از افزایش قند خون ناگهانی، انسولین زیادی ترشح می‌شود و در ادامه چند ساعت بعد به افت قند خون منجر می‌شود که بدن را گرفتار یک دور معیوب می‌کند.

  • حجم کم، کالری زیاد!

مواد غذایی مانند شیرینی‌های خشک و تر و نان‎های شیرین و برشته‎شده کالری و چربی زیادی دارند که باعث می‎شوند کودکان و همین‌طور بزرگسالان به دلیل حجم کم شیرینی‎ها سیر نشوند و نیاز بیشتری به خوردن تنقلات یا غذا پیدا کنند، با این‌حال آنها با خوردن شیرینی‌ها کالری زیادی دریافت می‌کنند که برایشان مضر است.

  • منبع کالری پوچ

چرا شیرینی‌ها مضرند؟ به‌خاطر شکر موجود در آنها. به‌خاطر همین است که این دست خوراکی‌ها را به عنوان منبع کالری پوچ نیز می‌شناسند. شکر با وجود افزایش کالری دریافتی بدن، ارزش غذایی ندارد و حتی بیشتر از چربی‌ها زمینه‌ی افزایش وزن را فراهم می‌کند.

  • شکر و اعتیاد

خوردن شکر زیاد اعتیاد آور است. وقتی بدن شکر دریافت می‌کند، در مغز مواد مشابه مواد مخدر ترشح می‌شود. پس از آن میل به خوردن شیرینی بیشتر می‌شود.

منابع :

https://bit.ly/33GVOgX  همشهری آنلاین

https://bit.ly/31AvthU همشهری آنلاین

https://bit.ly/33FQ1Zi باشگاه خبرنگاران جوان

https://bit.ly/31BXq9a شبکه اطلاع رسانی دانا

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=4586
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.