۳ کاردستی با کفِ دست‌های ۴ ساله‌ها

آیا کودک ۴ ساله‌ای دارید که علاقمند به قیچی کردن و ساختن کاردستی‌های مختلف است؟ برای اینکه علایق او را هدایت کنیم، می‌توانیم از ایده‌هایی خلاقانه و به شکل کفِ دست کودکان، استفاده کنیم. این نوع کاردستی‌ها به پرورش مهارت‌های ظریف انگشتان دست نیز کمک می‌کند. اینجا سه کاردستی مختلف با طرحِ کف دست‌ را معرفی می‌کنیم.

  • انگشت‌های شمارش و جمع اعداد

برای این کاردستی از کودک خود بخواهید دستش را روی مقوای به رنگ دلخواه قرار دهد. خط محیطی دورتادور دست او را با کمک ماژیک یا مداد ترسیم کنید. کودک می‌تواند با کمک یک قیچی مخصوص کودکان، از روی خط محیطی دورِ دست، قیچی کند. حالا کف دست را روی یک مقوای دیگر بچسبانید و به کودک خود کمک کنید تا با این انگشت‌های مقوایی بشمارد و اگر علاقه به ریاضیات دارد، جمع‌های ساده را تمرین کند.

  •  کاردستی‌های حیوانات و شکل‌های مختلف

مانند کاردستی قبلی از کودک بخواهید دست خود را روی مقوا قرار دهد و پس از ترسیم الگوی کف دست، دورتادور آن را قیچی بزند. سپس مانند این کاردستی‌ها به شکل حیواناتی مثل جوجه تیغی، پرنده، اسب‌های تک‌شاخ و یا زامبی‌ها تزیین کنند. در طول اجرای کاردستی‌ها، اجازه دهید تمام مراحل توسط کودک انجام شود و فقط در صورتی که از شما درخواست کمک داشت، به او کمک کنید.

  • قهرمان‌های خیالی

ایده‌ی دیگر این است که کودکان می‌توانند با ترسیم الگوی کف دست و سپس قیچی زدن، شخصیت‌های انیمیشنی مانند قهرمانان خیالی را بسازند و آنها را ترسیم کنند.

گرداوری: مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=10427
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.