وقتی پوره ‌ها به کمک فرزند ما می‌ آیند

فرزند شما به سنی رسیده است که نوزادی را پشت سر گذاشته است و به غذای کمکی نیاز دارد؟ به شما توصیه کرده‌اند امکان پرورش ذائقه در فرزندتان را ایجاد کنید؟ نگران نباشید پوره‌های مختلف در سرتاسر دنیا به کمک کودکان ۱ تا ۲ ساله می‌آید. هم طعم‌های بی‌نظیری دارند و هم برای سلامت کودکان مفیداند.

  • زردآلوی خشک

زردآلوی خشک از لحاظ غذایی بسیار غنی است و هنگام کمبود میوه‌های فصلی مفید است. پوره زردآلوی خشک با پوره برنج مخصوص بچه، پیشنهاد جذابی است.

مقداری زردآلوی خشک را داخل کمی آب بریزید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه، یا تا وقتی که نرم شوند بجوشانید. آن را در مخلوط کن بریزید و به پوره تبدیل کنید. از آب جوشی که زردآلوی خشک را در آن پخته‌اید برای نرم و له کردن پوره استفاده کنید. پوره را از یک توری محکم عبور دهید تا پوست آن جدا شود.

  • هلو یا شلیل

این پوره برای منجمد کردن مناسب نیست. هلوی رسیده تازه را می‌توان به تنهایی یا با برنج مخصوص بچه، موز یا گلابی مخلوط کرد.

هلو یا شلیل را که هسته آن را جدا کرده‌اید داخل آب جوش به مدت یک دقیقه بپزید، سپس پوست آن را بکنید و داخل مخلوط‌ کن قرار دهید و به پوره تبدیل کنید. (میوه‌های رسیده و شیرین مثل هلو، شلیل، آلو و انبه را می‌توان خام استفاده کرد)

  • خربزه و طالبی

این پوره برای منجمدکردن مناسب نیست، خربزه و طالبی از میوه‌های نشاط‌‌ آور هستند و پوره آنها بخوبی با موز یا آووکادو له شده مخلوط می‌شود. این پوره برای یک وعده است.

یک برش از خربزه یا طالبی بردارید، تخم‌های آن را دور بریزید، سپس پوست آن را بکنید و در مخلوط کن بریزید و آن را تبدیل به پوره کنید.

 پوره‌های فوری بدون پختن پوره‌های لذیذ و مقوی فوری و بدون احتیاج به پختن بسیاری برای نوزاد شما وجود دارند. در این قسمت مخلوطه مناسبی از این میوه‌ها شرح داده شده است. هر کدام از این پوره‌ها برای یک وعده است.

  • پوره موز و هلو

این پوره‌ برای منجمد کردن مناسب نیست. یک هلوی رسیده کوچک را پوست کنده و هسته آن را جدا کنید، سپس نصف آن را با نصف موز رسیده قطعه قطعه شده له کنید یا به صورت پوره در آورید.

(این پوره منبع غنی از فیبر، اسید فولیک و ویتامین c   است.

  • پوره آووکادو و موز

یک چهارم آووکادو و نصف موز رسیده را همراه با ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری له کنید. (این پوره منبع غنی از فیبر،اسید فولیک، ویتامین B ۱۲ ، ویتامین C  و E  است.

  • پوره آلو یا زردآلو و گلابی

یک عدد زردآلو یا آلو را پوست کنده و هسته آن را جدا کنید.آن را به قطعات کوچک خرد کنید و با یک گلابی رسیده نرم پوست و خرد شده له کنید یا آن را تبدیل به پوره کنید. (این پوره منبع غنی از فیبر و ویتامین c  است.)

 

 مژگان موسی پور

منبع:راهنمای پزشکی خانواده تغذیه کودک/تالیف: آنابل کاربل/ ترجمه:دکتر فرهاد همه خواه

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=7982
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.