چند راه برای آموزش نقاشی خلاق به پنج‌ساله‌ها

پنج‌ساله‌هایی که علاقمند به نقاشی‌های خلاقانه و متفاوت هستند،‌ از ایده‌های جذاب و متفاوت استقبال می‌کنند. این روزها که بسیاری از کودکان مجبورند اوقات خود را در خانه سپری کنند، ایده‌های خلاقانه نقاشی می‌تواند برای آنها بسیار سرگرم‌کننده و جذاب باشد. برای اینکه با چند ایده خلاقانه آشنا شوید و آنها را  به کودکان ارائه دهید، این مطلب به شما دو نقاشی خلاقانه را معرفی می‌کند.

  • نقاشی روی صورت: بچه‌ها از نقاشی روی بدن و صورت خود بسیار استقبال می‌کنند. با مقداری رنگ گواش یا رنگ انگشتی،‌ قلمو و یک لیوان آب، وسایل نقاشی روی صورت را در اختیار کودک قرار دهید. بچه‌ها از این طریق می‌توانند تخیل‌پردازی آزادانه‌ای داشته باشند و چهره خود را شبیه به حیوان یا موجودی که دوست دارند، نقاشی کنند. قبل شروع نقاشی توصیه‌های لازم را به کودک داشته باشید تا کودک مراقب ورود رنگ به نقاط حساس صورتش باشد.
  • نقاشی روی سنگ‌های رودخانه‌ای کوچک و ساخت مگنت: برای این نقاشی به مقداری رنگ‌های گواش،‌ قلمو و سنگ‌های صاف و صیقلی رودخانه‌ای نیاز دارید. وسایل را در اختیار کودک قرار دهید و اجازه دهید هر نقاشی که دوست دارد را روی سطح سنگ رودخانه ترسیم کند. می‌توانید بعد از پایان نقاشیِ کودک، یک قطعه آهن‌ربا کوچک را با چسب به پشت سنگ بچسبانید و به عنوان مگنت روی یخچالی، از آن استفاده کنید.

           گرداوری مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=9553
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.