می‌توانیم اومیکرون در بین کودکان را مهار کنیم

با فروکش کردن روزهای کرونایی در اروپا و آمریکا، این روزها با موج شدید کرونای اومیکرون در ایران مواجه هستیم. با تایید و اعلام وزارت بهداشت، بسیاری از مبتلایان زیر هجده سال وکودکان هستند. اگرچه می‌توان با چند شیوه مفید از ابتلای کودکان پیشگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی اعلام کرد: میزان ابتلای کودکان زیر ۱۸ سال در موج ششم کرونا نسبت به موج های قبلی افزایش یافته است. با این حساب و براساس تصمیم ستاد ملی کرونا، واکسیناسیون کودکان ۹ سال به بالا آغاز شده است که با رضایت والدین نسبت به آن اقدام می‌شود.

کیانی در ادامه این سخنان اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده تعداد بیماران سرپایی ۱۰۰ درصد و تعداد بیماران بستری نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است و بسیاری از شهر‌های کشور نیز از وضعیت آبی به رنگ‌های زرد، نارنجی و یا قرمز تغییر یافته اند.

وی در ادامه متذکر شد: اومیکرون که در موج ششم به سویه غالب تبدیل شده است قدرت سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد و لازم است که عموم مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

با توجه به اینکه کودکان ممکن است به اندازه بزرگسالان ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت نکنند که توصیه می‌شود والدین به کودکان کمک کنند تا این دوران را پشت‌سر بگذارند. استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از مهمترین عوامل پیشگیری از ابتلای کودکان به موج ششم (سویه اومیکرون) است.

علائم عفونت امیکرون در کودکان بیشتر شامل موارد زیر است:

ضعف و خستگی، سردرد، بی اشتهائی، تب، دانه های پوستی (در ۱۵% موارد) و سرفه. بر خلاف تصور، امیکرون کرونا می تواند کودکان را درگیر کند.

راه‌هایی برای پیشگیری و بهبودی سریع‌تر وجود دارد:

-استفاده از ماسک کاملاً پوششی، رعایت پروتکل های بهداشتی

-رعایت فاصله حداقل یک متری از افراد دیگر

-در منزل پنجره ها را باز کنید، تهویه هوا کامل انجام شود

-از حضور در مکان های دربسته که تهویه هوا کم است اجتناب کنید

-افراد واکسینه شده حتماً دوز سوم را دریافت کنند

-نوشیدن مایعات فراوان

-استراحت مطلق

-تغذیه مناسب

-برای رفع سردرد و بدن درد از قرص استامینوفن استفاده نمائید. برای بهبودی ویتامین C یک گرمی بسیار توصیه می‌شود.

ویتامین C یک ویتامین و آنتی اکسیدان مهم است که بدن برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن از آن استفاده می کند. کمبود آن منجر به نقص ایمنی و حساسیت بیشتر به عفونت می شود. ویتامین C با کمک به افزایش تولید سلولهای سفید خون بدن را در برابر عفونت محافظت می کند. همچنین، خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین C به محافظت از گلبول های سفید خون در برابر آسیب کمک می کند. چندین مطالعه بالینی نشان داده است که مکمل ویتامین C با مقادیر ۵۰۰ میلی گرم یا بیشتر روزانه به طور موثری بروز، شدت و مدت زمان عفونت های تنفسی و سیستمیک را کاهش می دهد. این ویتامین برای پیشگیری از کرونا بسیار مفید است.

ویتامین C، یک ویتامین محلول در آب است که بدن انسان قادر به تولید آن نمی باشد. بنابراین لازم است این ویتامین از طریق منابع غذایی متنوع  یا استفاده از مکمل برای بدن تامین گردد.

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=11129
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.