جداسازی اتاق کودک و چند نکته ‌ی کوچک اما مهم

خواب کودک و تغییر جای خواب او مساله‌ای است که ممکن است زمان زیادی را از ما بگیرد. فاصله‌ی تصمیم تا عمل، انواع واکنش‌های غیر قابل پیش‌بینی، شرایط خانوادگی و غیره دست‌‌به‌دست هم می‌دهند تا عکس‌العمل هر کودکی با همسالان خود در مواجهه با این تغییر متفاوت باشد. با این حال زمانی که تصمیم گرفتید زمان انتقال کودک به اتاق جدید فرا رسیده است، می توانید نکته هایی کوچک را برای گذاری با کمترین چالش ممکن مد نظر قرار دهید.

  • راهبردهایی ساده برای خوابی آرام

یک برنامه‌ی قابل پیش بینی برای زمان خواب تعیین کنید. پایبندی به یک برنامه‌‌ی خواب به فرزند شما از طریق ایجاد ساختاری حول محور این که چه زمانی قرار است به خواب برود، کمک می‌کند. با برخورداری از این بنیان تغییر اتاق نیز تسهیل می‌شود زیرا تنها موضوع تغییر موقعیت مکانی و نه هر چیزی مطرح است.

اگر فرزند شما عادت کرده است هنگام تغذیه به خواب برود، زمان تغذیه‌ی وی را به ابتدای برنامه منتقل کنید تا در فراگیری به خواب رفتن مستقل کمک شود. همچنین، این به کودک در فراگیری چگونگی کسب آرامش برای به خواب رفتن دوباره پس از بیدار شدن در میانه‌های شب کمک خواهد کرد.

فرزند خود را بااتاق خواب جدیدش آشنا کنید. بسیاری از کودکان تا پیش از انتقال به اتاق جدید ممکن است زمان کمی را در آن سپری کنند. آشنایی، اطمینان بخش است، از این رو، عادت دادن کودک به فضای جدید به روند انتقال به اتاق جداگانه کمک خواهد کرد. برای این که فرزندتان با اتاق جدید احساس راحتی بیشتری داشته باشد، روتین زمان خواب وی را در برای چند شب در اتاق جدید وی انجام دهید، در شرایطی که همچنان شب را در اتاق مشترک می‌خوابید. همچنین، شما می توانید طی روز در اتاق جدید با کودک خود بازی کرده یا اجازه دهید در آن چرت بزند.

شرایط خواب راحت را فراهم کنید. دمای مناسب، بین ۶۸ تا ۷۲ درجه فارنهایت (۲۰ تا ۲۲.۲ درجه سلسیوس) را برای اتاق خواب جدید کودک تنظیم کنید. اگر همسایه‌های پر سر و صدایی دارید، یک دستگاه یا اپلیکیشن پخش صدای سفید می‌تواند به کاهش سر و صدا و کسب آرامش کمک کند، اما پیش از استفاده از آن با پزشک کودک خود در این زمینه مشورت کنید.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد که پخش صدای سفید با درجه صدای زیاد برای مدت زمان طولانی ممکن است خطر اختلال در شنوایی کودک را افزایش دهد. اتاق را به عنوان مثال با کشیدن پرده‌ها تاریک کنید، اگرچه استفاده از یک چراغ خواب مشکلی ندارد. همچنین، اگر حیوان خانگی دارید اجازه ورود آن را به اتاق ندهید. حیوانات ممکن است با ایجاد سرو صدا یا تلاش برای بازی کردن در خواب فرزند شما اختلال ایجاد کنند و همچنین مواردی مانند پریدن حیوانات بزرگ درون تختخواب کودک می‌تواند خطرناک باشد.

از تختخواب قبلی کودک خود در اتاق جدید استفاده کنید. آرامش کودک اهمیت دارد. شما نباید با انتقال به اتاق جدید همه‌چیز را به ناگاه تغییر دهید. اگر فرزندتان در تختخوابی قابل حمل در اتاق شما می‌خوابیده است، آن را به اتاق جدید انتقال دهید و در ابتدا وی را روی همان تخت بخوابانید. شما می‌توانید این کار را برای چند روز یا چند ماه با توجه به این که فرزندتان چقدر راحت با تغییرات سازگار می‌شود، ادامه دهید. اگر اتاق به اندازه‌ای فضا دارد که تختخواب جدید در آن قرار بگیرد، می‌توانید کودک خود را تا پیش از این که به اتاق خواب جدید منتقل شود، برای یک تا چند روز روی آن بخوابانید.

منبع: نیویورک تایمز//// محمد مهدی حیدرپور

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=5667
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.