بازی کودک دو تا سه سال در منزل

توصیه‌: این دوره، کودکان نیازمند استقلال‌طلبی هستند پس سعی کنید هرگز در بازی آنها دخالتی نکنید. آنها را به حال خود بگذارید و فقط زمانی که از شما درخواست کردند، به آنها کمک کنید. برای اینکه میزان استقلال بچه‌ها هدایت شود، باید حواس قوی داشته باشند. برای همین بازی‌های هماهنگی حسی بهترین گزینه هستند.

 

  • بازی‌ هماهنگی چشم و دست (۱ ماکارانی و سبد): چند رشته ماکارانی یا خلال دندان نرم و یک سبد آبکش، تهیه کنید. رشته‌های ماکارانی یا خلال دندان‌ها را در سوراخ‌های آبکش فشار دهید. کودک شما با دیدن این کار یاد می‌گیرد که بازی را انجام دهد. بعد از یک دور کامل، آنها را خارج کنید و دوباره بازی را شروع کنید.
  •  بازی‌ هماهنگی چشم و دست (۲ ماهیگیری): یک کفگیر پلاستیکی، یک ظرف بزرگ و تعدادی توپ کوچک تهیه کنید و در اختیار کودک قرار دهید. توپ‌ها را درون ظرف بزرگ بریزید و حالا از کودک بخواهید با کفگیر پلاستیکی خود، توپ‌ها را شکار کند. بعد از یک دور کامل، از او بخواهید دوباره توپ‌ها را داخل ظرف بریزد و ماهیگیری کند.
  •  بازی‌ هماهنگی چشم و دست (مهره و طناب): چند مهره درشت مانند مهره‌های آبی و یک طناب نخی نازک تهیه کنید. از کودک بخواهید، طناب خود را از مهره‌ها رد کند. این بازی در برخی اسباب‌بازی فروشی‌ها نیز موجود است.

          گردآوری : مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=3113
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.