بازی‌های هیجانی کودکان شش ساله

توصیه‌ها: کودکان شش ساله توانایی این را دارند که فعالیت‌های جسمی متفاوت و ویژه‌ای را تمرین کنند. برای اینکه آنها سرخورده و ناامید نشوند، حتما آنها را در فضای وسیع و طبیعی تنها بگذارید و اجازه دهید تجربیات مختلفی داشته باشند. البته دورادور از آنها مراقبت کنید. از وسایل ایمنی استفاده مثل کلاه و زانوبند استفاده کنید و اجازه ندهید کمبود فضا یا عدم رعایت ایمنی آنها را از فعالیت بدنی دور کند.

 

  • بازی زیپ لاین: برای این بازی به دو درخت بالغ و بزرگ در باغ یا جنگل نیاز دارید. مقداری طناب کلفت و محکم و یک قرقره. یک دستگیره چوبی کوچک و محکم نیز می‌توانید بسازید و به قرقره وصل کنید. طناب را بین دو درخت محکم ببندید و قرقره با دستگیره را روی آن سوار کنید. مسیر زیپ‌لاین را حدود ۶، ۷ متر در نظر بگیرید. برای ایمنی بیشتر روی زمین، زیر مسیر طناب را با مقداری کاه یا پارچه‌های کهنه پر کنید. به کودک آموزش دهید که دستگیره‌ی قرقره را محکم بگیرید و خودش را رها کند تا با آن حرکت کند. با چندبار رفتن مسیر بچه‌ها ماهرتر می‌شوند و می‌توانند به بچه‌های دیگر نیز آموزش دهند.

 

  • بازی جنگ آب‌پاش‌های رنگی: برای این بازی به چند سرنگ بزرگ پلاستیکی، آب و مقداری رنگ گواش رقیق نیاز دارید. برای این بازی سرنگ‌ها پر از آب و رنگ رقیق می‌شوند. یک دیوار در خیابان یا حیاط خانه را انتخاب کنید و روی آن رنگ بپاشید. بچه‌ها از این طریق می‌توانند ترکیب رنگ‌های مختلف را ببینند. مثلا زرد و قرمز که نارنجی را می‌سازد.

       گردآوری: مهرنوش خالقی

لینک کوتاه مطلب : https://ta6.ir/?p=3275
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.